Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan mijn ex contactverbod eisen tussen onze dochter en mijn nieuwe vriend?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dat is erg onwaarschijnlijk. Het zou immers het contact tussen u en uw dochter veel moeilijker maken. Het maakt nog wel uit hoe oud uw dochter is, wie van u beide de zorg voor uw dochter heeft en of u met uw vriend samenwoont. Maar in alle gevallen moeten er wel heel ernstige dingen aan de hand zijn, wil een rechter dit toewijzen.
Het is de kunst om te voorkomen dat hij hiervoor zelfs maar naar de rechter gaat. Procedures tussen ex-en zijn meestal erg belastend. Ik weet niet hoe de verhoudingen zijn, maar u zou kunnen proberen wat meer rust en begrip te vragen en te geven. Daar is iedereen gebaat bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan (een ex kan van alles en nog wat eisen)

of het contact verbod er ook komt is een heel ander verhaal. rechters zwaaien niet met een contact verbod bij het minste of geringste dus je ex zal hier hele goede redenen voor moeten hebben wil zijn eis ingewilligd worden.

als je nieuwe vriend en jij je gedragen zoals het zou horen dan valt er niet te eisen door je ex.

maarstel dat je nieuwe vriend een draak van een kerel is, veel te veel drinkt, losse handjes heeft, en dat soort dingen die schadelijk zijn voor je kind dan kan je het het wel eisen.

weet niet hoe de vork in de steel zit, en waarom je ex zoiets wil eisen, maar als het gaat om persoonlijke redenen....hij wil geen andere man in de buurt van je kind, hij gunt jou van alles en nog wat behalve het geluk een een nieuwe partner etc. dan maakt ie geen schijn van kans.

een contactverbod krijg je vriend echt niet zomaar opgelegd hoor, dus mocht je ex hiermee te pas en te onpas dreigen: vriendelijk verzoeken om een hele goede advocaat te nemen en verder een hele fijne dag wensen voordat je je aandacht besteedt aan dingen die wel de moeite waard zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
lees net dat er wel wat is voorgevallen wat niet in het voordeel van je nieuwe vriend spreekt. hij heeft iets doms gedaan zeg je.

iets doms doen is een heel breed begrip. er zijn heel veel mensen die iets doms doen maar die zeker geen contact verbod krijgen hierdoor.

het gaat dus wat verder dan iets doms doen, aangezien een advocaat ook een zaak wil winnen kan je stellen dat deze vrij zeker is van zijn zaak en er wel degelijk wat meer aan de hand is

wellicht dat je gewoon kan vertellen wat er is voorgevallen zodat je antwoord krijgt waar je wat mee kan.

daarbij zou ik me nog maar eens goed op mijn hoofd krabbelen als ik jouw was. een nieuwe vriend die nu een actie heeft die zo vreselijk dom is dat je ex zich zorgen maakt om mijn kind is niet niks.

en of het nu bewezen kan worden of niet, zorg maar dat hij jou ervan overtuigd dat hij het waard is om toe te laten in het leven van jou, maar vooral ook in het leven van je dochter.

dat is verstandiger dan hem het handje boven het hoofd te houden als iemand zijn verantwoording niet kan nemen, want dat is waar het om gaat als je logisch nadenkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan hij al woont jullie dochter bij jou....hij blijft nog steeds net zo veel ouder voor haar dan jij en behalve het het bezoekrecht heeft hij nog evenveel zeggenschap over haar dan jij.

Het feit dat je vriend (ik weet niet wat zijn leeftijd is) afspreekt met meiden die minderjarig zijn en zich voor doen als meerderjargen klopt al iets niet, net wat Eucalypje zegt.....het is niet om samen te ganzenborden thuis. Tuurlijk hebben de meiden gelogen om hun leeftijd maar ergens kan je toch wel een beetje inschatten bij de combinatie uiterlijk/karakter.

Als de vader van je kind hier dus lucht van gekregen heeft (al was er geen sprake van seks....seks was wel de bedoeling als het aan haar lag en een relatie was er wel), dan mag hij een contactverbod tussen je huidige vriend en jullie kind eisen als het is om haar te beschermen tegen eventueel misbruik in de toekomst.

Seksueel misbruik is erg gevoelig onderwerp tegenwoordig, ouders zien overal gevaar, gevaar ligt op elk hoekje en bij jou als moeder zal er nu een lichtje moeten gaan branden. Voor hetzelfde geld gebeurd er in de toekomst niets en blijkt later dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, maar neem het zekere voor het onzekere en houdt je kin uit de buurt van volwassen mannen die afspraakjes maken met minderjarigen. Gebruik haar niet als lokaas om hem uit de tent te lokken en en te ontdekken of jij nu met een goede of slechte man omgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing