Ex partner gaat samenwonen, wat is verantwoordelijkheid nieuwe vriendin?
Ex partner gaat samenwonen met zijn nieuwe vriendin. Wij hebben een co-ouderschap en hij betaald mij keurig en op tijd de kinderalimentatie.
Nu is mijn vraag: wat is de financiële verantwoordelijkheid van die vriendin tov mijn kinderen 12 en 14 jr? Zover ik het weet gaan ze geen geregistreerd partnerschap aan en komt zij met haar kind bij hem inwonen. Ze heeft een eigen onderneming.
Dient zij dus ook mee te betalen aan kosten die er zijn voor onderwijs en onderhoud van mijn kinderen? Of staat dat er los van dat zij een samenwoon verband aangaan? Het is absoluut niet zo dat ik mijn financiële verantwoordelijkheid tov mijn kinderen wil staken, maar weet dus niet of zij ook verantwoordelijk gehouden kan worden voor bepaalde zaken. Aangezien ze een hele week zowel bij hem en mij verblijven.
Het gaat mij erom dat daar aan die kant, meer geld binnen zal komen. Wil geen aanspraak maken op verhoging kinderalimentatie daar is het mij ook niet om te doen. Wil alleen wel duidelijkheid of ik recht spreek als ik hem meld dat er van zijn kant meer bijgedragen moet worden als het op kosten van de kinderen aankomt. Denk aan orthodontie en scholing. Hem daarop aanspreken houd nl op als blijkt dat ik haar inbreng er niet bij mag betrekken.
Hoor het graag en bedankt voor het meedenken c.q antwoorden
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.