Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik eraan doen als het kind van onze buren de hele ochtend zit te huilen?

Het kind van onze buren is 5. Maar 3-4 keer in de week word ik om 6 uur-half 6 wakker van haar gehuil. Dit is niet alleen gehuil maar echt gebrul en gekrijs! De ouders doen er niets aan en laten haar de hele ochtend huilen. Als dit gebeurt huilt ze van half 6 tot half 9 NON STOP! Ik heb het zelfs meegemaakt dat ze om 4 uur is begonnen en tot half 8 letterlijk zonder te stoppen aan het krijsen is. Ik hoor het in mijn kamer ongeveer even hard alsof iemand zachtjes aan het praten is. Wat kan ik hieraan doen? Kan je mensen hiervoor aanklagen? Ik heb echt mijn slaap nodig want als ik kan uitslapen word ik altijd wakker van dit kind

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik krijg de indruk bij het lezen van je vraag, dat het huilen van het kind je niet zoveel uitmaakt, maar wel dat je nachtrust gestoord wordt.
Als het kind van mijn buren teveel zou huilen, zou ik geen vraag op GV plaatsen maar met de mensen gaan praten.
En de politie? Laat die zich maar bezig houden met serieus werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je ze er al eens naar gevraagd? Moet dit kind niet gewoon eens naar school of bedoel je dat het huilt tot het naar school moet?

Bel eens aan en vraag eens vriendelijk hoe het komt dat hun kind zoveel huilt en dat jij ook je slaap nodig hebt, dat je het begrijpt maar dat het geen baby meer is nu.

Waarom denk je dat het huilt? Wordt het verwaarloosd? Zit het kind er verder wel goed uit, krijgt het goed te eten, is de kleding redelijk normaal? Als je niets uit het gesprek krijgt kun je een melding maken bij http://www.amk-nederland.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan vragen wat de reden is, misschien kan jij dan helpen het te voorkomen. Mochten de buren er 'scheid' aan hebben en zeggen dat een baby nou eenmaal huid, dan heb jij het recht om aangifte te doen tegen geluidsoverlast bij de politie.
Deze zal die een kijkje nemen bij de woning, ze kunnen pas handelen bij 3 meldingen, roep dan de andere buren op die er ook last van hebben en ze krijgen een boete voor elke keer dat er daarna melding word gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oudste zoon heeft ook een periode gehad dat hij veel huilde. Hij had eczeem en werd hier helemaal gek van.
Mijn jongste wist de eerste maanden van zijn leven niet hoe hij goed kon poepen, met als gevolg één keer in de week urenlang gekrijs en gehuil omdat hij zo'n buikpijn had.
Bij beide kinderen heb ik ze op die momenten alle aandacht gegeven die een moeder maar kan geven aan haar kind en dit ook aangekaart bij het consultatiebureau om te kijken of zij me konden helpen hiermee.

Mijn oudste lag in mijn armen te krijsen van de jeuk, de jongste lag in mijn armen te krijsen van de buikpijn.
Maar ik kan het me voorstellen dat het voor de buren zo leek dat ze helemaal alleen in hun bed lagen en dat ik gewoon lekker met een koptelefoon voor de buis zat.

Je weet niet waar dit gehuil vandaan komt en wat ouders er zelf aan doen. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom kinderen (blijven) huilen en het is niet altijd zo dat ouders een wondermiddel hiervoor hebben. Zo van, dat moeders het kamertje binnen komt lopen en dat het huilen dan stopt.

Dus dat de ouders er niks aan doen, kun je niet stellen. Wie weet doen ze er ALLES aan wat in hun macht ligt.

Maar goed, jouw irritatie.
Die irritatie kan ik me best voorstellen, hoor.
Het is ook gewoon een rotgeluid.
Misschien kun je proberen er wat minder op te letten en wat milder hierover denken, of oordopjes gebruiken.
Een zacht muziekje op de achtergrond, of iets anders dat je afleidt van dit huilen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Om er nog even op terug te komen, ik weet niet hoe het contact met jouw buren is en of je wel eens een kletspraatje met ze maakt.
Ik maak regelmatig een kletspraatje met mijn buren en had het helemaal niet gek gevonden wanneer het gehuil dan ook eens ter sprake was gekomen.
Doe het dan niet aanvallend maar zeg het gewoon tussen neus en lippen door tijdens het kletsen en kijk dan hoe ze reageren. Dikke kans dat er gewoon een reden is voor dit huilgedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dit is best vervelend. Maar zo is het leven: je komt af en toe situaties tegen die je liever anders gezien had.

Maar daar is inderdaad een algemene regel voor.: accepteer deze situatie en maak er het beste van.
Accepteren betekent, dat je aanvaard dat dit nu eenmaal zo is. Als dat lukt, kun je zoeken naar een oplossing die jou vooruit helpt.
Een oplossing is bijvoorbeeld om de ochtendkrant te gaan bezorgen. Dan moet je elke dag lekker vroeg opstaan, nog voor het gekrijs begint. Je geniet van het het ochtendlied van de vogels, en je krijgt nog geld toe ook.

Stopt dus met uwe klaagzang, en beidt uwe tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om is te gaan praten met de ouders , hun weten waarschijnlijk niet van jouw probleem , omdat je het voor je houd en je eraan irriteerd. Mischien is er wel een achterliggende reden waarom dat kind huilt , probeer een gesprek aan te gaan en samen een oplossing te zoeken, of nodig ze eens uit zodat ze kunnen horen hoe hard jij het hoort! Maar ga niet gelijk de politie bellen , probeer het eerst zelf. En nee je kan ze hier niet voor aanklagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing