Kan een rechter mijn dwingen om mijn kinderen op te halen?
Na bijna 5 jaar last van mijn ex en omgangsregeling heb ik geen zijn meer om mijn kinderen op te halen, ik weet het niet leuk voor de kinderen maar ze zijn nu oud genoeg om zelf naar mij toe te komen.Maar kan een rechter mijn dwingen om mijn kinderen op te halen?
Toegevoegd na 9 minuten:
woon 100km van hun vandaan
8.8K
8.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er denk ik vooral aan hoe oud de kinderen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je doet dat voor je kinderen, niet voor je ex, als je ze niet ophaalt heeft ze weer een reden om jou zwart te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die reden is terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze maakt mij altijd zwart zo een ding erbij maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag dan of er iets geregeld kan worden, zodra je er bent laat je de telefoon 3 keer overgaan, dan kunnen ze naar buiten komen en instappen. Zorg dat je een vader voor je kinderen blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij als vader moet ze ophalen als je ze wilt zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud zijn je kinderen, misschien is met de trein een oplossing. Maar ik zou zeker moeite doen om je kinderen te blijven zien. Laat de relatie met je kinderen niet afnemen door wie dan ook. Ze hebben hun vader nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat kinderen hebben hun vader nodig, maar soms krijg ik ze ook niet omdat ex zegt dat ze wil niet komen of het mocht niet van haar en ze mag niet met de trein omdat het te gevaarlijk is zegt ex ze zijn 13 en 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als de oudste 16 is, dan is het niet vreemd dat ze eens een keer niet willen. Kan je geen afspraken maken met de kinderen en niet met je ex. Misschien is wat minder komen een optie, 1 keer per maand bv.
Ik heb drie zoons,.die ook niet meer om het weekend naar hun vader willen. Hier heeft de oudste zijn rijbewijs, dat maakt het wat makkelijker, maar ze overleggen zelf met vader wanneer ze komen.
Ik heb drie zoons,.die ook niet meer om het weekend naar hun vader willen. Hier heeft de oudste zijn rijbewijs, dat maakt het wat makkelijker, maar ze overleggen zelf met vader wanneer ze komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze wel willen komen, willen de kinderen dan zelf wel met de trein komen? Met 13 moet je IMHO prima alleen met het OV kunnen komen, evt met brengen en halen naar de trein als de verbindingen te beroerd zijn, (omdat t voor de kinderen anders vervelend kan worden, niet omdat ze t niet kunnen) Ik kan me t voorstellen dat dat jou veel tijd, maar ook veel energie (minder contact met je ex) kan schelen.
Kun je dit de kinderen niet uitleggen?
Kun je dit de kinderen niet uitleggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij ze niet wilt ophalen is het het ook niet waard dat ze bij je komen. als je het heel graag wil zou je het ook wel doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een rechter je kunt dwingen in deze weet ik niet, ik denk dat dit echt een kwestie is van zelf onderhandelen met je ex. Wij hebben het ook, ongeveer 100 km tussen ons en de woonplaats van de ex en kind (7 jaar). Wij halen die kleine altijd zelf op en brengen haar ook weer terug, wel heeft de ex in deze meegedacht een heeft een deel van de reiskosten in mindering gebracht op de alimentatie. Je zult het hier echt met je ex over moeten hebben. Goede verstandhouding met je ex zeker als het over kinderen gaat is het beste wat je kunt hebben en wat ik je dus kan aanraden. Je hebt ooit van elkaar gehouden, er zijn kinderen uit ontstaan, wat er ook gebeurd is, er moet een basis zijn waaruit je verder kunt om hierover te spreken. De kinderen zijn m.i. oud genoeg om te reizen zonder jou, maar als ze beschermd worden opgevoed of klein worden gehouden kan ik me het bezwaar voorstellen. Overleg of het misschien allebei tot de helft kan, of kom tot een compromis, de ene keer komen ze naar jou zelfstandig en de andere keer ga je ze halen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan er alle begrip voor opbrengen dat iemand na 5 jaar conflictrijke omgangsregeling totaal uitgeput raakt en even quality time voor zichzelf nodig heeft.
Volgens mij hebben kinderen ook baat bij deze pauze want een moeder die uitgeput is die functioneert evenmin optimaal en daar hebben de kinderen evengoed last van.
Ik wil het velen 5 jaar zien volhouden hoor.
Er is ook moed voor nodig om met deze kwestie naar buiten te komen want de kans dat je niet begrepen wordt maakt het er niet makkelijker op. Sterkte aan de vraagsteller dus! Van mij een warme knuffel als morele steun en een dikke + er bovenop ;-)
Volgens mij hebben kinderen ook baat bij deze pauze want een moeder die uitgeput is die functioneert evenmin optimaal en daar hebben de kinderen evengoed last van.
Ik wil het velen 5 jaar zien volhouden hoor.
Er is ook moed voor nodig om met deze kwestie naar buiten te komen want de kans dat je niet begrepen wordt maakt het er niet makkelijker op. Sterkte aan de vraagsteller dus! Van mij een warme knuffel als morele steun en een dikke + er bovenop ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kinderen willen niet meer naar hun vader en moeten toch....zulke omgangsregelingen zijn wettelijk vastgelegd? Je neemt die kinderen toch niet voor de gezelligheid? Dat doe je omdat het iets toevoegt aan je leven!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.