wat moet ik doen als mijn ouders heel streng christelijk zijn?
Mijn ouders zijn heel streng christelijk. Ik niet! Eigenlijk wil ik helemaal niet christelijk zijn. Zij weten dat niet. Ik mag echt helemaal niks. Wat moet ik doen? Ik vertel het ze echt niet!!
Vragensteller geeft duidelijk aan een andere weg te willen inslaan - een weg waarvoor helaas erg weinig ruimte en leidraad is, ondanks de secularisatie van de maatschappij, en iedereen het wiel min of meer zelf moet uitvinden. Wat voorwaar niet meevalt als je gewend bent dat alles voor je voorgekauwd wordt.
Ik wens Lotte veel succes op haar zoektocht, en hoop dat ze zich volledig kan ontworstelen aan het juk waaronder ze geacht werd te blijven leven.
"lijdensweg", "hersenspoeling", "echt geluk","ontworstelen aan het juk"...........zie jij dat ergens in de vraag staan? ik niet.
ze vindt dat ze niks mag!
volgens mij vinden bijna alle kinderen dat!
de grootste mafkees kan vooraan in de kerk zitten maar zo fout zijn als satan zelf. de persoon die niet bid en nooit naar de kerk gaat kan het meest respectvol en behulpzaam zijn naar de medemens. ik geloof niet in god, ik moord niet, roof niet bedrieg niet, sta voor anderen klaar en als voor mij de hemelpoort niet open gaat (als ie al bestaat) dan HOEF ik er helemaal niet naar binnen. dan geef ik petrus wel een handje en bedank hem maar sta mijn plaatsje af naar mensen die vinden dat ze er meer recht op hebben dan een ander omdat ze ZELF oordelen over iemand, en ZELF vinden dat ze bepaalde rechten hebben. nee joh, aan mij is dat niet besteed dus laat een ander gewoon de keuze. oordeel niet, beslist niet voor een anders maar zie een ander gewoon als MENS. dat jij van alle geloven vind dat jij het juiste hebt gevonden is op zich al heel bijzonder, maar zo denkt iedereen erover. kijk maar eens wat er goed in de bijbel staat over andere geloven en goeden, dan snap je misschien wat ik bedoel want het is 1 dwingende toestand m.i. en zo is het met elk dik boek dat een bepaald geloof neer zou moeten zetten. respecteer iemand zoals ie is en laat deze persoon zijn eigen keuze maken. god is mij gewoon veel te wreed, dus ik geef mijn stokje fijn door.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.