wat moet ik doen als mijn ouders heel streng christelijk zijn?
Mijn ouders zijn heel streng christelijk. Ik niet! Eigenlijk wil ik helemaal niet christelijk zijn. Zij weten dat niet. Ik mag echt helemaal niks. Wat moet ik doen? Ik vertel het ze echt niet!!
8.9K
8.9K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet tegen de wil vertellen zal ik niet zoveel aan te doen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hangt er ook van af.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zinloze reactie - vraagstelster geeft juist aan, dat ze dat NIET wil.
Enneh - mijn overbuurman zegt iets heel anders. Waarom zou jij meer recht hebben vraagstelster zo toe te spreken dan hij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roos, wat voor jou geluk is hoef het voor een ander niet te zijn natuurlijk. je kan een ander dus niet dwingen door iets op te leggen. op leggen kan wel, maar een inzicht op persoonlijke mening opleggen gaat niet (tenzij je het op een ongezonde manier doet, maar dit lijkt me niet de bedoeling)
ik geloof niet in god, maar kan uit de grond van mijn hart zeggen dat ik een gelukkig mens ben.
oprecht geloof dwing je niet af en leg je niet op. het heeft niets te maken met overgeven aan.
je vraagt waarom ze niet christelijk wil zijn (hele goeie vraag!) maar vervolgens doet het antwoord er niet meer toe omdat je er weer wat achter zet wat m.i. nog kant nog wal raakt (zeg dus niet dat het voor jou persoonlijk niet waar kan zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Roos ; dankzij dat soort doctrines is het voor veel mensen die ontdekken dat ze NIET geloven en daar ene keus in hebben, een lange strijd zoniet lijdensweg zich los te maken van de gevolgen van jarenlange hersenspoeling in hun jeugd, en het vinden van échte ruimte voor écht geluk. Overgave aan eender wat voor Godheid heeft daar namelijk helemaal NIETS mee te maken ; dat is in het beste geval een fopspeen, een soplap, een doekje voor het bloeden.
Vragensteller geeft duidelijk aan een andere weg te willen inslaan - een weg waarvoor helaas erg weinig ruimte en leidraad is, ondanks de secularisatie van de maatschappij, en iedereen het wiel min of meer zelf moet uitvinden. Wat voorwaar niet meevalt als je gewend bent dat alles voor je voorgekauwd wordt.
Ik wens Lotte veel succes op haar zoektocht, en hoop dat ze zich volledig kan ontworstelen aan het juk waaronder ze geacht werd te blijven leven.
Vragensteller geeft duidelijk aan een andere weg te willen inslaan - een weg waarvoor helaas erg weinig ruimte en leidraad is, ondanks de secularisatie van de maatschappij, en iedereen het wiel min of meer zelf moet uitvinden. Wat voorwaar niet meevalt als je gewend bent dat alles voor je voorgekauwd wordt.
Ik wens Lotte veel succes op haar zoektocht, en hoop dat ze zich volledig kan ontworstelen aan het juk waaronder ze geacht werd te blijven leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overdrijf toch niet zo marleen!
"lijdensweg", "hersenspoeling", "echt geluk","ontworstelen aan het juk"...........zie jij dat ergens in de vraag staan? ik niet.
ze vindt dat ze niks mag!
volgens mij vinden bijna alle kinderen dat!
"lijdensweg", "hersenspoeling", "echt geluk","ontworstelen aan het juk"...........zie jij dat ergens in de vraag staan? ik niet.
ze vindt dat ze niks mag!
volgens mij vinden bijna alle kinderen dat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat ook niet specifiek over vraagsteller, maar meer in zijn algemeenheid. Het is een reactie op de opmerking van Roos ; niks meer, niks minder.
Cryofiel
13 jaar geleden
Roosje, Roosje toch... denk nou toch eens na...
Wat gebeurt er volgens jou met mensen die in al hun oprechtheid in Allah geloven? Zitten die fout?
Cryofiel
13 jaar geleden
Dus... mensen die in een God geloven die op bepaalde punten precies het tegenovergestelde zegt van wat jouw God zegt, zijn precies even goed bezig als jij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@RoosVM95
Daarnaast is het nog eens onjuist volgens de doctrine van het christelijk geloof. Alleen mensen die een relatie aangaan met God via Jezus komen in hemel. Hoe een moslim dat zou moeten doen weet ik niet.
Als je de bijbel onverdund leest (dus zonder de "alles is zo prachtig bril") zal je zien dat het een verschrikkelijk boek is. Je verdedigt je geloof zonder dat je begrijpt wat je geloof inhoudt (of in zou moeten houden als je de bijbel zou aanhouden). Als je de bijbel niet aanhoudt (wat ik aan je uitspraken aflees) snap ik niet waar je het idee van een god vandaan haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Roos ; precies het soort gewauwel dat ik bedoelde en waar ik op reageerde. Als God ''let op alles wat ik doe'', hoef ik me over het hiernamaals gelukkig geen enkele zorgen te maken, maar dat is voor mij dus totaal geen issue. Ik weet dat we alleen dit leven hebben om iets van te maken, en niet uitsluitend voor onszelf of gelijkgestemden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach als elk geloof allemachtig prachtig is waarom hebben we dan zoveel moeite met terrorisme?
zullen we dat ook maar respecteren? schitterend om in de kerk te zitten en te luisteren naar dingen waar je niets mee hebt.
god geloofd in iedereen maar rekent iemand er dus wel op af als je god laat barsten. lekker empatisch!!!
dacht dat god zo goed kon vergeven. dus alle kerken kunnen massaal kinderen misbruiken. bewust in de doofpot stoppen. we hangen een lid en de handjes in het weiwater en het is vergeven.
rapen, moorden, vraag om vergeving en je komt er ook.
duh: wat is dan respect? vrijheid van meningsuiting?
de grootste mafkees kan vooraan in de kerk zitten maar zo fout zijn als satan zelf. de persoon die niet bid en nooit naar de kerk gaat kan het meest respectvol en behulpzaam zijn naar de medemens. ik geloof niet in god, ik moord niet, roof niet bedrieg niet, sta voor anderen klaar en als voor mij de hemelpoort niet open gaat (als ie al bestaat) dan HOEF ik er helemaal niet naar binnen. dan geef ik petrus wel een handje en bedank hem maar sta mijn plaatsje af naar mensen die vinden dat ze er meer recht op hebben dan een ander omdat ze ZELF oordelen over iemand, en ZELF vinden dat ze bepaalde rechten hebben. nee joh, aan mij is dat niet besteed dus laat een ander gewoon de keuze. oordeel niet, beslist niet voor een anders maar zie een ander gewoon als MENS. dat jij van alle geloven vind dat jij het juiste hebt gevonden is op zich al heel bijzonder, maar zo denkt iedereen erover. kijk maar eens wat er goed in de bijbel staat over andere geloven en goeden, dan snap je misschien wat ik bedoel want het is 1 dwingende toestand m.i. en zo is het met elk dik boek dat een bepaald geloof neer zou moeten zetten. respecteer iemand zoals ie is en laat deze persoon zijn eigen keuze maken. god is mij gewoon veel te wreed, dus ik geef mijn stokje fijn door.
de grootste mafkees kan vooraan in de kerk zitten maar zo fout zijn als satan zelf. de persoon die niet bid en nooit naar de kerk gaat kan het meest respectvol en behulpzaam zijn naar de medemens. ik geloof niet in god, ik moord niet, roof niet bedrieg niet, sta voor anderen klaar en als voor mij de hemelpoort niet open gaat (als ie al bestaat) dan HOEF ik er helemaal niet naar binnen. dan geef ik petrus wel een handje en bedank hem maar sta mijn plaatsje af naar mensen die vinden dat ze er meer recht op hebben dan een ander omdat ze ZELF oordelen over iemand, en ZELF vinden dat ze bepaalde rechten hebben. nee joh, aan mij is dat niet besteed dus laat een ander gewoon de keuze. oordeel niet, beslist niet voor een anders maar zie een ander gewoon als MENS. dat jij van alle geloven vind dat jij het juiste hebt gevonden is op zich al heel bijzonder, maar zo denkt iedereen erover. kijk maar eens wat er goed in de bijbel staat over andere geloven en goeden, dan snap je misschien wat ik bedoel want het is 1 dwingende toestand m.i. en zo is het met elk dik boek dat een bepaald geloof neer zou moeten zetten. respecteer iemand zoals ie is en laat deze persoon zijn eigen keuze maken. god is mij gewoon veel te wreed, dus ik geef mijn stokje fijn door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=8oG_KGeJr6o ?! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer, dat je ouders zulke strenge regels aanhouden. Want ze bereiken daarmee juist het tegenovergestelde van wat ze willen. Want er zijn ook Christelijke gezinnen, (ik denk zelfs de meerderheid) waarbij het allemaal veel vrijer aan toe gaat. Mijn man komt ook uit een streng Christelijk gezin en is zich juist daarom af gaan zetten tegen de kerk en het geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roos gelooft in god als in een soort sprookje denk ik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.