Zoontje van 4 wil niet trakteren op school, hoe gaan we hier mee om?
Mijn zoontje word eind febr. 5 jaar. Hij heeft het er maanden over, vind het helemaal leuk dat hij al 5 jaar word. Maar hij wil alles, verjaardag vieren, samen hapjes maken, muffins bakken, feestje vieren met familie en vriendjes, maar als het over trakteren gaat word hij gewoon boos. Hij wil dit absoluut niet, ik heb hem gevraagd waarom hij dit dan niet wil: ik wil wel een mooie muts die juffrouw maakt, maar ik wil niet dat iedereen naar mij gaat kijken en dat ik op de stoel moet staan, en rond lopen..
Ik snap dit helemaal. Ik ben zelf precies zo, en zijn vader nog erger :P We staan gewoon liever niet in de belangstelling, en al helemaal niet in grote groepen.
Ik heb het positief benaderd, ben niet mee gegaan in zijn boosheid, verteld dat we samen op de computer kunnen kijken naar traktaties, dat hij wat mag uitkiezen, dat we samen kunnen gaan bakken of knutselen.. maar hij wil het echt niet.
Maar hoe gaan we dit oplossen?
Ik ga volgende week als de school weer begint wel een gesprek aan met zijn juffen.. en die zullen het denk ik ook wel begrijpen..
Ben benieuwd of mensen dit herkennen.
Toegevoegd na 24 minuten:
Het is ook niet dat ik vind dat iets MOET omdat het "hoort", maar ik ben benieuwd naar oplossingen, hoe ik hem nog meer kan benaderen.. Of dat mensen dit kennen bij hun eigen kinderen.
want misschien bevalt zijn traktatie niet, en wordt hij afgewezen.... dat kan een angst zijn.. Misschien lees ik het verkeerd... maar dan heb je iig een ander invalshoek
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.