Hoe mezelf te disciplineren?
Ik klink misschien onsympathiek: ik ben een luie, verwende, drinkende, rokende, blowende en feestende student zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel.
Heb hier nooit echt voor hoeven boeten. Alles is in mijn hele leven uit de lucht komen vallen, en wat niet heb ik eruit met zo weinig mogelijk inspanning gepakt.
Dankzij deze luiheid heb ik altijd overal op het randje gebalanceerd: zowel in mijn financiën als in mijn schoolcarrière. Toch is alles vooralsnog vrij goed gegaan. Vooralsnog. Ik heb momenteel 0 motivatie om aan mijn opleiding te werken. En als ik zo doorga kan ik er binnen twee maanden mee ophouden.
Dit alhoewel ik wel hoge doelen stel, echter enkel in de verre toekomst. Momenteel volg ik een opleiding op het HBO, hier kan ik eigenlijk met twee vinger in mijn neus met een diploma weglopen.
Maar als het moment daar is dat ik het waar moet maken kan ik mij vrijwel zonder enig schuldgevoel laten verleiden om datgene te doen waar ik direct enige bevrediging uit kan krijgen.
Het is alsof het enige wat ik hoef te doen één knopje omzetten is, maar ik deze nergens kan vinden.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Iemand een idee waar ik dit knopje kan vinden?
Bij voorbaat dank!
Toegevoegd na 39 minuten:
Zoals zojuist geantwoord heb ik inderdaad het gevoel dat er iets moet gebeuren alvorens ik echt kan veranderen. Dat dacht ik vorige week zeer sterk, die avond is mijn hele kamer afgebrand, ik ben momenteel alles kwijt. Ik kon het niet laten het als een teken te zien, maar ook dat ...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.