Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geven volwassen hun kinderen soms of nooit koffie?

Het valt mij op dat ouders hun kinderen wel koffie geven, maar dan weinig, of heel zoet, of soms zelfs aangedund met melk.

Waarom is dat? Wat gebeurt er als je een kind méér koffie geeft? En waarom zouden mensen een kind zo weinig koffie geven, wat gebeurt er als je dat wel doet, dus gewoon mee laat drinken?

Dat het heet is en gevaarlijk als het omvalt, dat snap ik.. das voor mij de reden dat ik (als niet koffie drinkende moeder) mijn kids zelden koffie geef, maar zit er misschien nog iets anders achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ik denk dat het is omdat koffie behoort tot stimulerende middelen. je laat je kind liever ook niet beginnen met roken of alchohol drinken.
het valt ongeveer allemaal onder dezelfde noemer van stimulerende middelen.
en omdat kinderen al heel erg energiek zijn van zichzelf krijgen ze snel te veel en gaan ze stuiteren, krijgen slaapproblemen ed.
kinderen hebben dat allemaal nog niet nodig, ook zo als met suiker, geef je kind té veel suiker en het is net een stuiterbal... het is teveel van het goede (?)...
:o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ten eerste is cafeine niet goed voor kinderen en ten tweede is het voor de rust ook niet bevorderlijk als ouders tot s'avonds laat nog stuiterende kinderen hebben rond lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat de cafeïne niet gezond is voor kinderen vinden kinderen koffie vaak niet lekker. Volwassene trouwens ook niet want we doen er melk en suiker in om het drinkbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk inderdaad dat het ook komt omdat je van de cafeïne vele energie krijgt en kinderen dat vaak al genoeg hebben. Verder dacht ik dat het ook verslavend kan werken hoewel dat bij kinderen nu niet zo snel zal voorkomen lijkt me. Maar kinderen moeten nu eenmaal gezond opgroeien en koffie hoort daar niet bij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cafeïne is wel degelijk een drug. Net als alcohol trouwens.
Deze drug beïnvloedt naast het gedrag ook de hersenen en men heeft schrik dat onvolgroeide hersenen blootstellen aan dergelijke drugs een levenslang negatief effect heeft.

Kijk bv. wat drugs doen op het gedrag bij spinnen:
Je ziet een normaal web, eentje op speed (benzedrine), eentje op joints (marijuana), eentje op koffie (cafeïne) en eentje op slaappillen (chloral hydrat). Oordeel zelf of je een kind daaraan wil blootstellen terwijl zijn hersens nog aan het vormen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing