Zoontje 4 wil ergens spelen waar ik hem niet alleen wil achterlaten, hoe lossen wij dit op?
Mijn zoontje is 4 jr en heeft sinds kort een nw jongentje in de klas. Dit is dikke mik. Ik ben het alleen totaal niet eens met de opvoedkunsten van de ouders.
Normaal ben ik helemaal niet zo zwart wit, en weet ik ook dat iedereen het anders doet. Maar mijn zoontje is 4, zit heel erg in de periode van het na doen. De ouders van het vriendje laten zich slaan, schoppen, steken met stokken in het gezicht(!) intimideren door een 4 jarige.. Gewoon onhandelbaar. Maar ouders geven ook totaal geen grenzen aan. Ik schrok er enorm van toen ik dit alles zag, meneertje is de baas in huis. Ook speelt het vriendje al dik een jr buiten, alleen, zonder toezicht. Ouders zijn ook niet bepaald hygienisch te noemen, en roken als ketters.
Ik dacht eerst, ga ik gewoon mee, want het zou voor mijn zoontje de eerste keer zijn dat hij uit spelen gaat. Maar nu ik alles in 1 perspectief zie.. wil ik daar liever ook niet zitten. En ga ik hem daar echt niet alleen achterlaten, nooit. Nou de eerst komende jaren niet!
Al onze opvoedkunsten worden dan verpest.
En zelfs mijn zoontje ziet dat wat het vriendje doet t.o. papa en mama niet netjes is. Dat hij zelfs soms met grote ogen staat te kijken.
Dat hij hier speeld zou ik geen probleem vinden, ik kan hem wel aan ;) Maar om nou elke keer te moeten zeggen, dat mijn zoontje niet kan... dat voelt als liegen, is het natuurlijk ook gewoon.
Maar hoe ga ik dit tactisch brengen, zowel als tegen die ouders als tegen mijn kind.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.