Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn 3-jarige zoon langer in zijn bedje blijft liggen 's ochtends?
Mijn zoon van 3 is meestal voor dag en dauw wakker. Ik weet dat kleine kinderen dat vaak hebben en ik hoef ook niet uit te slapen. Maar het moet toch mogelijk zijn om hem minstens tot 6.30 uur of 7.00 uur in zijn kamertje te laten blijven. Vanmorgen (vannacht!) was het 4.30 uur. Hoe hebben andere mensen hun peuter getraind?
Toegevoegd na 15 minuten:
Naar aanleiding van een aantal antwoorden: hij slaapt niet meer overdag en gaat op een gewone peutertijd naar bed. Om half acht ligt hij. Afgaande van 12 uur benodigde slaap, moet slapen tot 7.00 uur toch mogelijk zijn.
Dat noem ik midden in de nacht!!
Zo rond een uur of zes stond ie aan zijn bedje te rammelen en dreunde broodbeleg op. Appelstroop, pindakaas, hegelslag enz. Elke ochtend....
Van alles geprobeerd.
Wat hielp; wij legden 's avonds wat speelgoed in zijn bedje en daar ging hij op een gegeven moment braaf mee spelen.
Toen hij ouder was en in een groot bed sliep kwam hij er ook uit. Wij hebben dat haakje op de deur wel geprobeerd. maar er na een week weer afgehaald, want we vonden het geen fijn idee. Als ie naar ons toe kwam namen we hem in bed, maar als hij op z'n kamer bleef ging hij spelen. We wilden niet dat hij zijn babyzus zou storen, dus bij haar hebben we toen wel tijdelijk een haak op de deur gehad.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.