Zoon terugkomende extreme luieruitslag, wat kan ik er aan doen?
Hallo, mijn zoon is nu bijna 16 maanden, en sinds een half jaar is ons duidelijk dat hij een allergie voor koemelkproducten heeft. Wanneer hij teveel melkproducten eet, krijgt hij een extreem vreemde diarree(heel nat, met snippers etensresten), wat aan zijn kontje blijft plakken, en op die plekken ontstaan er hele wondjes. Hele dagen door smeren we er sudocreme op (volgens het CB mogen we er geen middeltje tegen schimmels opsmeren). Savonds, na een hoop gesmeer is zijn kontje genezen, maar de volgende ochtend halen we hem uit bed met een diarreebroek, en begint het weer van voor af aan. Het CB adviseert ons steeds uit te proberen wat hij wel en niet kan eten, en om dus op deze manier uit te vogelen wat het nou precies is. Nu heeft mijn zoon een kleine week last gehad van uitslag, dus hebben we hem deze week alleen soja producten (wat hij overigens al dik een half jaar krijgt) gegeven, zelfs geen kaas/chocolade/etc etc.. We hebben er echt op gelet hem zo min mogelijk te geven. Zijn luieruitslag was weer verdwenen, en nu vanochtend haal ik hem uit bed met een opgezet eikeltje en wederom, een kontje vol wondjes!! We zijn ten einde raad! Het is zo zielig en wat we ook doen, het blijft terug komen. Ik ben 2x met hem naar de huisarts geweest maar echt geholpen voelen we ons niet. Ik vind het zo in en in sneu voor mijn zoon, het ventje vergaat soms van de pijn. Heeft iemand hier ervaring mee, en zoja? Weet iemand een manier om dit tegen te gaan?
Verwarrend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.