Hoe breng ik mijn zoontje aan zijn verstand dat stelen gewoonweg niet kán?!
Mijn jongste is nu 6½ en heeft in de eerste 3 weken van het nieuwe schooljaar 3x iets uit de klas 'meegenomen'. Het maakte niet uit of het van een ander kindje was of iets van de school. Hij vond het blijkbaar mooi en wilde het hebben - dus nam hij het mee.
Eerder had hij ook al dit soort neigingen; hij nam bijv. een autootje mee van een vriendje waar hij was wezen spelen. Telkens wanneer we dit merkten, lieten we het hem zelf terugbrengen en zijn excuses maken. Het is dus niet zo dat we het 'maar laten lopen'. Straf heeft hij er ook voor gehad, maar niets blijkt blijvend genoeg indruk te maken.
De laatste keer heeft zijn juf hem meegenomen naar de directie. Ze had hem hiervoor gewaarschuwd na de 2e keer, dus vandaar. Hij was even onder de indruk, maar blijkt een zeer 'selectief geheugen' te hebben in bepaalde zaken.
Vanmiddag had ik een gesprek op school, en ze hebben me aangeraden om met hem naar een psycholoog te gaan. Dat wil ik best doen, geen probleem, maar heeft iemand tips voor wat we hier in de tussentijd zelf nog aan kunnen proberen te doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.