Hoe krijg ik mijn broertje op het juiste pad?
Mijn broertje is 13 jaar en is blijven zitten in de eerste klas. Hij komt vaak te laat, liegt erg veel, leert nooit en spijbelt regelmatig. Ook heb ik hem op roken betrapt.
Mijn ouders interesseert het werkelijk niks. Hij kreeg/krijgt altijd zijn zin. Zo heeft hij een smartphone, ps2 en 3, een pc, 2 fietsen, mp3 spelers eigen tv en noem maar op.
Ik heb zijn gedrag met hem besproken en heb een gesprek met zijn mentrix gehad.
Ik heb alles op een rustige en kalme manier met hem besproken en alles van hem afgepakt. Zijn telefoon, pc, ps3 noem maar op. Hij mag voorlopig zelfs niet naar buiten.
Ik heb een lijstje met hem gemaakt van de spullen die hij nu mist. Als hij een week goed presteert op school, zowel kwa cijfers als gedrag krijgt hij iets van het lijstje terug.
Ik help hem bij zijn huiswerk leg hem veel uit. Toch krijgt hij het voor elkaar om 2 dikke vette onvoldoendes te halen deze afgelopen week.
In mijn ogen puur uit luiheid, want zijn tas is een rommel, kamer nog chaotischer en het boeit m allemaal vrij weinig lijkt het.
Wat moet ik hier mee?
Maar door mijn zus ging beter. Ze deed het zelfde als jou, en daarmee begreep ik dat ik echt bezig was met mijn toekomst.. Ik hoop dat het uiteindelijk wordt opgelost met je broertje.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.