Hoe pak ik mijn ouders aan die het ouderlijk gezag ondermijnen?
Echtscheiding achter de rug, noch vader noch moeder trekt zich het lot van me aan. Ben net 18 geworden.
Ik slaap in de garage. Op 1 meter afstand van mijn bed allemaal zwaar houtbewerking gereedschap, tangen, boren, cirkelzagen, verhuisdozen, etc. Commentaar mag ik niet geven, dan worden mijn ouders ongelooflijk boos. Bij mijn familie hoef ik ook niet aan te kloppen, ik moet me niet aanstellen. Dit al 1 jaar.
Is dit normaal? Ouders horen een mentale plicht te hebben richting hun kind, die komen ze in deze niet na. Hoe los ik dit op zonder hulpverlening? Een rechtszaak? Heb ik recht op advocaatkosten vergoeding? Al een hele tijd geen slaap meer gehad.
Toegevoegd na 1 dag:
Kleine update: mijn ouders krijgen agressieve trekjes. Ik zou teveel de baas in huis uithangen, en teveel 'lawaai maken' over de situatie. Als JIP mij niet kan helpen, denk ik toch dat ik eens richting een rechter ga kijken. Het geld om er zelf iets aan te kunnen doen, heb ik niet. De mogelijkheden om dat te kunnen krijgen via werk, worden ook geblokkeerd. Erg jammer dat dit zo moet...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.