Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Ik weet niet of hij het leuk vindt om films/series te kijken, anders zou ik wat niet nagesynchroniseerde films met hem gaan bekijken. Ook bepaalde spellen die veel tekst bevatten en waar het nodig is dat je het verhaal volgt om verder te komen kunnen een uitkomst zijn. Misschien op een gegeven moment zelfs films/series zonder ondertitels gaan kijken als het goed gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelse films met eerst Nederlandse ondertiteling kijken en later nog een keer kijken maar dan met Engelse ondertiteling zodat hij woordjes leert. Je zou ook kunnen denken aan bijles Engels op z'n school of een slim kind in jullie straat. wat ook zou kunnen een spelletje van maken dus bijvoorbeeld kaartjes met woorden/zinnen in het nederlands op de een kant en engels op de andere kant en dan moet is even nadenken, dat stimuleert hem :) hoop dat het goed komt :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spelletjes laten spelen die engelstalig zijn of waar men in het engels met elkaar communiceerd. Ik heb mijn engels nauwelijks van school geleerd maar hoofdzalelijk via het internet d.m.v. gaming en internationaal contact.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen engels praten, dat kan je aanpassen aan zijn niveau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PDD-NOS zorgt er voor dat hij veel herhaling nodig heeft bij het leren van nieuwe dingen, dat heb je natuurlijk al vaak gemerkt. Hetzelfde geldt voor het leren van een nieuwe taal. De dyslexie maakt het nog complexer. Je kunt het beste steeds met hem op dezelfde manier leren.
Handig is het dan om eerst mondeling te leren en daarna op schrift. Bijvoorbeeld door rijtjes af te dekken en eerst te leren totdat hij het mondeling goed weet en het daarna op te schrijven. Taalfouten blijven natuurlijk. Ik zou daar niet te veel op focussen (wel even kort zeggen hoe het eigenlijk moet. Als je er te veel op focust leidt het wellicht af van wat hij juist wel al heeft geleerd. Op school zullen ze vast rekening houden met zijn dyslexie.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding