Mag ik met deze situatie op mezelf wonen?
Ik ben een jongen van 17 jaar. Op mijn vijfde zijn mijn ouders van elkaar gescheiden. Vervolgens zijn wij verhuisd na een 4 jarige relatie met de nieuwe vriend van mijn moeder. Nadat we een jaar op onszelf hadden gewoond ontmoette ze een oud-collega waar we vervolgens introkken. Mijn moeder heeft is toen (2005) bevallen van een dochter. Uiteindelijk (2008) ontmoette mijn moeder haar 'jeugdliefde' waar ze verliefd op werd. Ze is toen gescheiden en bij hem ingetrokken. Uiteraard gingen mijn zusje en ik mee.
Al sinds het begin klikte het niet tussen mij en mijn nieuwe stiefvader. We konden het in het begin goed met elkaar vinden maar telkens botste we tegen elkaar op.
Sinds mijn moeder bij hem woont is ze meer alcohol gaan drinken dan voorheen, omdat mijn (nieuwe) stiefvader dat ook doet.
Ik heb sinds we bij hem wonen veel ruzie met hem gehad. Met mijn biologische vader heb ik wel contact, maar hij woont in Amerika. Hij heeft echter nooit afstand gedaan van de voogdij. Eenmaal per jaar is hij een paar weken in Nederland.
ik heb vandaag de dag (ik ben nu 1 maand 17) steeds meer ruzie met mijn stiefvader. Mijn moeder heeft borderline, en dat zorgt ook voor de nodige problemen.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik wil graag op mezelf gaan wonen. Mijn vader kan mij financieel steunen. Ik zit nu in de Examenklas van de Mavo en ik heb een bijbaan.
Mijn vader heeft nog een deel van de voogdij en kan mij helpen. Hebben jullie advies voor mij?
Verstandig hoor dat je nu wil proberen een eigen plek te creeren, ik kan je niet adviseren maar wens je van harte succes met je plan!!
Waarom ga je niet bij je vader wonen om een jaar bv de highschool te doen, of als au-pair te werken en zo je taal goed op te halen, ervaringen op te doen. Even weg van alle toestanden hier in Nederland?
Ik wens je veel sterkte en een hele fijne toekomst!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.