Mijn man en ik overwegen een derde kindje. De beslissing is al gevallen maar plots panikeer ik. Hoe organiseer je een gezin met drie kinderen?
Nog even meegeven: mijn man werkt 40 uur per week en ik 60...
Als je een 3e kindje (dus een baby) erbij wilt, zal je toch regelingen moeten treffen wat betreft het werk. Keuzes maken.
Wel echt respect voor je hoor..!!
Ja,
je wil toch niks liever als je eigen kind opvoeden.
Nu laat je dit aan andere over omdat je er zelf niet de "tijd" voor hebt omdat je druk bent met werken 60 uur zoals je zelf aan geeft.
Begrijp echter wel dat er brood op de plank moet komen maar met een eventueel 3e kind en 60 uur werk zal dus na mijn mening het kind worden opgevoed door een ander.
Kijk hoeveel uur je minimaal moet werken (voor de zaak, niet 'omdat dat zou moeten')
Stel dat het 40 uur is, dan werk je evenveel als je man. Uit je antwoord begrijp ik dat je ook in de avond kunt werken. Misschien kun je het afwisselen, dat je de eerste helft van de week in de ochtend en middag werkt, en de andere helft in de middag en avond (of iets dergelijks) De andere helft dat je niet werkt gebruik je voor je tijd met je kinderen, als zij vrij zijn en wakker, en om huishoudelijke taken te doen. Zorg dat je een standaart lijstje hebt (zolang dat mogelijk is natuurlijk) met wanneer je wat doet. bijvoorbeeld; maandag wassen, dinsdag strijken, woensdag poetsen, etc.
Ik weet natuurlijk niet wat mogelijk is in verband met jouw werk en het werk van je man.
Een derde kind is hetzelfde als je tweede kind. Het vergt veel tijd en aandacht, je doet gewoon hetzelfde. Het enige punt is nu dat je een beetje de aandacht moet weten te verdelen, maar goed..dat leer je vanzelf. Voor je het weet is het derde kind al wat ouder en kan het vaker naar de creche, en kan jij je weer storten op je carriere.
Er zijn genoeg zat moeder van 3 of 4 kinderen, die een succesvolle carriere hebben. (stom voorbeeld; Angelina Jolie..die heeft heel veel kinderen haha)
Succes!!
Ik denk niet dat het nodig is voor een kind dat mama heel de dag op hen zit te wachten tot ze terug zijn van school en de man terug van het werk. Ik geloof dat we uit dat middeleeuws tijdperk uit zijn?
Dat neemt niet weg dat ik heel veel respect heb voor vrouwen die daar voor kiezen. Want huishouden is hard werk!
Bedankt alvast voor je antwoord ytje ! We zoeken en vinden onze weg wel, zolang we daar op vertrouwen komt alles goed zegt mijn moeder altijd :)
Ik ken een vrouw, haar droom was een eigen bruidsjurken winkel..en ze wilde een groot gezin.
Nu heeft ze een eigen goedlopende bruidswinkel en ze heeft maar liefste 10 kinderen.
Leef je dromen na. Heel veel succes in jullie leven! En als jullie de keuze doorzetten voor een derde kind, Gods zegen dat het lukt en dat het een gezond kindje is :) !!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.