Wat kan ik het beste doen als mijn zoon (9 mnd) een driftbui heeft?
Mijn zoon van 9 maanden heeft sinds een week om de kleinste dingen een driftbui (denk aan dat hij niet met een afstandsbediening mag spelen, zijn shirt niet aan wilt etc) hij laat zich dan achterover vallen (vaak op schoot) en gaat wild heen en weer en schreeuwt hard. Als ik hem negeer en op de grond leg gaat hij op zijn buik liggen en met zijn hoofd op de grond slaan tot hij intens verdrietig is van de overmacht of pijn. Ik leg hem altijd uit waarom iets niet mag en probeer hem af te leiden of te troosten maar niks werkt. Ik voel me op zo'n moment echt machteloos en voel mezelf een slechte moeder omdat ik niet weet wat te doen aangezien al het bovenstaande niet werkt. Ik moet aankomende week naar het consultatiebureau dus ga het daar ook vragen maar ben benieuwd of hier iemand goeie tips heeft.
Extra info:
We zijn een stabiel nederlands gezin
Geen rare of onverwachtte veranderingen
Zoon kan teigeren maar niet zelf van lig naar zit komen (frustratie punt voor hem!) en als je hem oppakt wilt hij het liefs alleen maar staan. Echter toont hij op die momenten geen driftbuien maar enkel om de andere aangegeven kleine dingen. Soms heeft hij er wel 8 per dag.
Alvast bedankt voor de antwoorden/reacties.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.