wat te doen bij een afgesproken omgangsregeling, maar je ex houd zich er niet?
sinds 2009 hebben ik en mn ex een omgangsregeling, maar mn ex houd zich er niet aan.
mn dochter leid daar ook veel onder maar dat kan hem niet schelen.
ik maak me zorgen over mn dochters toekomst, dat ze later last van de nare herinneringen zal hebben soort trauma eraan over houd door mn ex omdat het hem niet kan schelen...
Toegevoegd na 22 minuten:
in ieder geval communiceren met elkaar gaat al niet.
en ik praat met mn dochter over de situatie maar op een positieve manier. ik praat niet negatief over haar vader want dat hoef ik niet te doen… dat ziet ze allemaal in wat hij doet tegen mij en haar.
hij loopt te stoken, hij praat gemeen over mij en mijn vriend, hij loopt ruzie te maken wanneer hij ze komt op halen.
ik blijf altijd rustig VOOR mn dochter om te laten zien dat het niet aan mij ligt wat ook zo is.
ik doe weleens moeder - dochter gesprekje en dan komt haar vader ook wel eens als onder werp mn dochter zei een x in zo’n gesprekje dat ze bang was voor dr vader,,,
laat haar wel alleen de werkelijkheid geloven, ze zal er dan idd terzijnertijd achterkomen, anders komt ze er achter en wil jou nooit meer zien.
stel dus geen suggestieve vragen aan je dochter. verder als antwoord op je vraag: je bent de moeder, je trekt hoe dan ook an het langste eind en een trauma kan jij ook voor een groot deel voorkomen(oa door wat je al doet, je bent er voor haar en praat over dingen) en misschien eens met de vader praten. Wij hebben de situtie precies andersom.
Bij ons erg jammer dat de vader aan het kortste eind trekt.
Moeder komt zelden afspraken na en vertelt aan de kleine dat ze weer teveel gedronken had en een kater heeft (de kleine is 2,5, moeder verteld haar dit over de telefoon wanneer de kleine bij ons is) om maar een van de vreemde dingen te noemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.