hoe help ik mijn vriend (en zo ook mezelf) om beter te zien waar onze kleine aan toe is?
Wij hebben een lieve kleine dochter van 4 maanden en ik geef borstvoeding (is veel strijd, want mijn vriend gelooft niet dat het beter is dan de fles en verwijt mij zelfs zo geen band met haar op te kunnen bouwen) Hij probeert haar soms al rechtop te laten zitten en te laten staan wat absoluut niet goed is voor haar.
Ook rust reinheid en regelmaat, waar zij heeeel gevoelig voor is vind ie maar onzin. Hij wil het liefst gewoon doen wat ie normaal ook deed, maar dat kan gewoon niet met een kleine, (al ontkent hij dat het dat is)
Hij bedoelt het denk ik echt goed, hij zal dingen echt niet zien, maar dit is soms zo vermoeiend en moeilijk, het voelt (denk ik onnodig) eenzaam.
Wat kan ik doen om het hem te laten zien?
Toegevoegd na 9 minuten:
het consultatiebureau en veel info (wat niet uitkomt zeg maar) ziet ie alleen maar als onzin en overdreven.
Toegevoegd na 5 uur:
Ik laat hem zo veel mogelijk met de kleine doen, juist omdat ik me schuldig voel dat ik borstvoeding geef en het dan mijn schuld is dat ie geen band krijgt (zo heeft ie het gezegt).
veel dingen slaat ie zelf af zoals babymassage, fysio-oefeningen bed brengen en halen (meestal)
Het idee komt bij zijn familie vandaag, daar zeggen ze dat het een complot is en dat ze in nederland moeten zeggen dat borstvoeding beter is terwijl het niet waar is, de fles is net zo goed....
Het voelt alsof ik constant moet vechten voor wat iedereen weet wat normaal het beste is.
- buidelen (blote baby op blote borstkas van man leggen, gewikkeld in een zachte doek of deken)
- melk afkolven en door man laten voeden
- samen in bad gaan (maar opletten dat de temperatuur niet te warm is) Succes en sterkte !
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.