Onze zoon (7) wordt steeds agressiever. Hij slaat de hele dag zijn kleine broertje (4). Wat kunnen wij hieraan doen?
Hij heeft diabetes type 1 sinds 4 jaar en heeft daar af en toe moeite mee. Hoewel dat de laatste tijd veel beter gaat.
Onze jongste is sinds zijn geboorte erg druk, veel huilen, daar heeft onze oudste ook al vanaf begin moeite mee. Hij wil zijn broertje pijn doen en zegt dat hij zich niet in kan houden.
Verder gaat het tussen mijn man en mij al jaren niet goed. Bijna elke dag hebben we ruzie, helaas ook waar de kinderen bij zijn. Ik denk al een hele tijd over uit elkaar gaan, maar wil/durf dat eigenlijk niet.
Dit levert natuurlijk ongezonde situaties en spanningen op.
Mijn man kan heel slecht tegen het gedrag van de kinderen, en ik kan heel slecht tegen het gedrag van mijn man dat daarop volgt.
Ik ben eigenlijk ten einde raad. Er zijn zo veel verschillende problemen nu. Waar moet ik beginnen? Wat kkan ik doen?
Toegevoegd na 2 minuten:
Hij slaat niet alleen zijn broertje, hij maakt ook dingen in en aan huis kapot, gooit met spullen, slaat zijn vader. Gilt en schreeuwt heel hard en veel. Is vreselijk brutaal geworden.
Veel mensen schakelen te laat hulp in, terwijl het juist zo goed is hulp te krijgen voordat het van kwaad tot erger wordt. Ik heb zelf ervaring met een gezinssituatie die totaal uit de hand gelopen is. (maar dan als kind). Ben altijd enorm terughoudend met hulp geweest, wees alles af. Achteraf kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan, als er vroegtijdige hulp was geweest had de situatie niet zo hoeven escaleren en dat had me een hoop pijn bespaard.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.