Mijn dochter (6) is een dromer.?
Mijn dochter is een enorme dromer. Ze vergeet veel en ik moet haar alles zeggen.
Zelfs nu ze bijna 7 is moet ik haar bijna dagelijks zeggen dat ze het toilet door moet trekken, haar fietssleutel uit het bakje moet halen op school voor ze de klas verlaat, als ik de auto uitzet, moet ik zeggen dat ze de gordel af moet doen... Ik word er zo moedeloos van.
Alles duurt erg lang bij haar en ze lijkt gewoon de hele dag maar een beetje te dromen.
Het is geen ongelukkig kind, eigenlijk altijd vrolijk en lief.
En dit gebeurt niet één keer, maar steeds weer over het zelfde onderwerp. Ze lijkt het gewoon niet op te slaan ofzo.
Ik heb de oorzaak natuurlijk ook bij mezelf gezocht, ik denk misschien te veel voor haar, wil haar te veel behoeden voor problemen etc. Dus heb ik me voorgenomen niet overal meer voor te waarschuwen of voor haar te denken. Maar echt, zelf doet ze het ook niet.
Vandaag was ze op school haar jas weer eens kwijt, dus ik had gezegd dat ze die zelf maar moest gaan zoeken en zelf goed moest nadenken waar ze hem had gelaten. Intussen sprak ik haar nieuwe juf van groep 3 en vertelde dat ze altijd wel iets kwijt is. Ik ga echt iedere dag als laatste van alle moeders van het schoolplein af.
De juf zei me dat ze vond dat ze inderdaad erg langzaam is. Dus nu maak ik me toch wel zorgen.
Wie heeft er een advies om haar zelf te leren nadenken?
Groetjes Dana
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.