Wat kan ik doen om mijn vader om de tuin te leiden? Zie omschrijving
Ik heb een rekening waar mijn vader maandelijks 30 euro op stort. Op dit moment zou er 600 euro op moeten zitten. Maar er zit maar 10 euro op(domme actie). Maar hoe kan ik het een paar dagen uitstellen dat hij via internetbankieren achter de waarheid komt?Hij wil om 6 uur op internetbankieren gaan kijken waar al het geld is gebleven. Over een paar dagen krijg ik mijn salaris gestort endan schrikt mijn vader niet meer zo erg. Ik ben 19 jaar, student en zit bij ING.
2.7K
2.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet slim natuurlijk, bijna dom te noemen. Als je een goede reden hebt waar het geld is gebleven zal het geen probleem moeten zijn.
Je kan natuurlijk de pc slopen, of iets makkelijker, de toevoer van internet naar de pc.
Je kan natuurlijk de pc slopen, of iets makkelijker, de toevoer van internet naar de pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt het niet eens tijd om volwassen te worden....Je kan het wel lekker uit blijven geven, maar er komt een moment dat je je geld echt nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verplaats je even in je vader en voel dat de teleurstelling groot zal zijn om erachter te komen dat zijn kind hem wil bedriegen.
een stuk groter dan wanneer dat kind een fout begaan heeft en die opbiecht aan hem.
een stuk groter dan wanneer dat kind een fout begaan heeft en die opbiecht aan hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waaraan heb je al dat geld opgemaakt dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het geld opgemaakt aan kleine dingen zoals kleding enz(niet heel veel) maar veel geld gaat dnaar boodschappen die ik doe in de naam van mijn ouders. Maar mijn vader vindt dan dat dat van zijn eigen geld afgaat en niet van de mijne. Maar dat is niet het geval verder betaal ik mijnrekeningen gewoon optijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was die van net verwijderd?? :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Opmaken aan kleding"? Kleding heb je toch nodig. Bij komt dit over, als een schaamtegevoel wat onterecht is.
Het is zo'n beetje zijn rekening, maar dan op jouw naam.
Ik kan je adviseren: laat dat niet meer toe. Neem een eigen rekening.
Woon je nog thuis?
Wat hij bedoelt is misschien kinderalimentatie, maar dan zou je ergens anders moeten wonen, bovendien zou het maandbedrag dan boven de € 137 moeten zijn.
Stop met je te laten gebruiken. Sterkte!
Het is zo'n beetje zijn rekening, maar dan op jouw naam.
Ik kan je adviseren: laat dat niet meer toe. Neem een eigen rekening.
Woon je nog thuis?
Wat hij bedoelt is misschien kinderalimentatie, maar dan zou je ergens anders moeten wonen, bovendien zou het maandbedrag dan boven de € 137 moeten zijn.
Stop met je te laten gebruiken. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En..hoe reageerde je vader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankuwel voor je reactie. Mijn vader vindt kleding zelfs geldverspilling. Het moet altijd zo goedkoop mogelijk zijn en strikt noodzakelijk.
Ik woon nog thuis en ik begrijp niet echt wat mijn vader met het geld dat hij aan me geeft wilt. Maar ik denk dat ik uw advies opneem en een andere rekening open en daar mijn salaris op laat storten enz. En "zijn" geld met rust laat. Hem de pinpas geven en het hem zelf laten uitzoeken.
Helaas is mijn vader van 58 niet zo begripvol als u.
Iedereen bedankt voor de reacties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader is nog niet thuis. Maar dat kan niet zo heel lang meer duren. Ik meld jullie hoe hij heeft gereageerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft vandaag niets tegen me gezegd maar dat gaat hij zeker morgen doen. Want ik moet naar de ING. Dus dan gaat hij mee en meteen even inzage aanvragen met mij erbij :(. Ik zal morgen melden wat er is gebeurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je inzage aanvragen? Hij wil zichzelf dus machtigen op jouw rekening, ik zou dit NIET doen! Geef geen toestemming! Laat je niet manipuleren door hem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij gemachtigd is over jouw rekening kom je hier niet zomaar vanaf, want dan teken je er voor. Hij kan een bankpas aanvragen, internetbankieren omdat je dan toestemming geeft. Denk hier goed over na, want straks kom je er niet meer vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wit het uitstellen tot je salaris is gestort - en dan? Ga je dan die 590 euro niet elders missen? Zegt je pa dan niet: 'Hé, je salaris is net binnen zie ik en toch is je saldo maar X, hoe komt dat'?
En waarom wil je vader inzage? Als hij jou geld geeft, is dat daarna van jou lijkt me.
Anders moet hij maar een spaarrekening voor je openen waar hij alleen op kan storten en die na x jaar vrijkomt.
En waarom wil je vader inzage? Als hij jou geld geeft, is dat daarna van jou lijkt me.
Anders moet hij maar een spaarrekening voor je openen waar hij alleen op kan storten en die na x jaar vrijkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... Als ik het goed begrijp geeft hij je elke maand 30 euro die je niet uit mag geven? En je weet ook niet waarom je het krijgt en niet uit mag geven? Ik zou er eens een goed gesprek over hebben want zo kan het natuurlijk niet langer. Als hij vindt dat je het voor noodgevallen of uit-huisgaan nodig zult hebben, waarom staat het dan niet op een spaarrekening in plaats van een doorlopende rekening? Dan is het natuurlijk een keer weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei...we hebben niks meer van Vnas gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vnas, mijn hele reactie staat al onder Klaas' antwoord,
maar álle respect!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vnas....fijn om te horen dat iemand zijn/haar advies toch is gebruikt al vind ik het rot te horen dat je er zo'n ruzie om moet hebben terwijl jij 19 bent en dus voor de wet volwassen bent en recht hebt op je eigen rekening en privacy maar toch zo'n vader hebt die je echt weg moet slaan omdat hij het niet snapt! sterkte en succes de komende tijd....en respect voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gedaan, mijn complimenten!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.