Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen om mijn vader om de tuin te leiden? Zie omschrijving

Ik heb een rekening waar mijn vader maandelijks 30 euro op stort. Op dit moment zou er 600 euro op moeten zitten. Maar er zit maar 10 euro op(domme actie). Maar hoe kan ik het een paar dagen uitstellen dat hij via internetbankieren achter de waarheid komt?Hij wil om 6 uur op internetbankieren gaan kijken waar al het geld is gebleven. Over een paar dagen krijg ik mijn salaris gestort endan schrikt mijn vader niet meer zo erg. Ik ben 19 jaar, student en zit bij ING.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (24)

Niet, eerlijkheid duurt het langst dus biecht het maar op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" Ik ben 19 jaar, student en zit bij ING."

Daar zit het antwoord op jouw vraag. Tijd om verantwoordelijkheid te nemen en te dragen.

Met alle respect maar je bent geen 12 jarige meer die stiekem zijn spaarpot heeft leeggehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent 19 het is jouw rekening, wat heeft jouw vader met jouw rekening te maken. Op deze leeftijd kun je zelf bepalen wat je met je geld doet. Jij hoeft je vader ook geen verantwoordelijkheid te geven. Ik zou gewoon jouw internetbankieren gegevens wijzigen via service en instellingen. Dan houd jij wat je doet prive.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan beginne, gewoon eerlijk opbiechten. Anders raak je verstrikt in een net van leugens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw vader ook kan inloggen op jouw ING rekening (wat ik vreemd vind trouwens) dan kan je je wachtwoord veranderen voordat hij probeert in te loggen.
Je zal dan wel weer wat uit te leggen hebben waarom hij ineens geen toegang meer heeft, maar het is wellicht een goede gelegenheid om te melden dat je wat zelfstandiger wil worden.
Als hij géén toegang tot jouw rekening heeft dan kan hij ook jouw saldo niet zien en is er dus niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe hoef je je vader niet om de tuin te leiden. Je bent immers 19 jaar en dus meerderjarig. Jij mag beslissen wat je met het geld doet.
Dat hij in jouw rekening kan kijken, vind ik vreemd. Het dat net alsof het zijn rekening is, waar jij dan geld van ontvreemd hebt. Dus dit klopt niet.

Je zit duidelijk met een probleem, maar dát probleem vertel je niet. Dan kunnen wij je ook niet helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wachtwoord voor de rekening wijzigen zodat hij er niet meer bij kan.
Dat middel is erger dan de kwaal.
Waarom zou je het geld (het jou geschonken geld) niet mogen gebruiken?
Wat zijn de daarover afgesproken voorwaarden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het volwassen worden hoort ook af en toe zelf je neus stoten, door een domme actie. Je leert ervan.
Misschien tegen je vader zeggen dat je nu volwassen genoeg bent om die 30 euro niet meer nodig te hebben, omdat je toch je eigen salaris hebt.
Van de andere kant, hij zou toch moeten begrijpen dat geld op een lopende rekening uitgegeven kan worden. Soms aan doordachte soms aan wat ondoordachtere dingen.
Maar om de tuin leiden moet je niet doen, laat zien dat je voor jezelf kunt zorgen/opkomen, zonder kinderachtig gedoe. Dat moet je intussen ontgroeid zijn
13 jaar geleden
Het ergste voor een ouder is dat je kind je in je gezicht voor staat te liegen.
Wij leren onze dochter om altijd eerlijk te zijn, dan zal de evt straf/preek milder zijn dan wanneer we ergens achterkomen waar ze over gelogen heeft.

Ik zou eerlijk vertellen wat er gebeurt is en de consequenties aanvaarden, je bent immers 19 jaar oud, dat wordt toch wel tijd.
En probeer voortaan altijd eerlijk te zijn tegen je ouders, ook als je domme dingen doet, of vooral dan. Je zal zien dat dat een heel verschil zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg eerlijk tegen je vader waarvoor je het geld nodig had, voor hij gaat internetbankieren. Er zal niets ander op zitten. Je vader om de tuin leiden komt vroeg of laat toch uit. Het geld moet wellicht dienen voor je studies? Als je er bij verteld dat je het terug gaat storten van je salaris, zal dat hem vast wat milder stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je deze toestand doorkomt, zou ik daarna aan je vader vragen onder welke voorwaarden hij je het geld geeft / leent. Geeft hij het onvoorwaardelijk, dan mag jij helemaal zelf weten waar je het aan uit geeft. Zijn er voorwaarden aan verbonden zoals dat hij je rekening wil controleren, dan heb jij altijd nog de vrijheid om te zeggen nee bedankt, ik hoef het geld onder die voorwaarden niet. Laat je vader niet domineren over jou. Zet je eigen stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen wat je met dat geld gedaan hebt, dat scheelt een hoop gedoe, je bent oud genoeg om je verantwoordelijk te nenem... anders het internet even onklaar maken dat hij niet het saldo kan checken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo eens alle antwoorden van je zitten lezen en kan je maar één ding adviseren.

Accepteer niet meer dat je vader geld op jouw rekening stort,doet hij het toch,stort het dan terug en sta niet meer toe dat je vader inzage heeft op jouw rekening.

Blijft hij storten,dan de rekening opheffen en een nieuwe nemen.

De argumenten waarvoor jouw vader geld op jouw rekening stort vind ik helemaal niet kloppen,dus m.a.w. werk hier niet meer aan mee en zeg hem dit gewoon en ja ik heb gelezen dat hij nogal dominant is,maar hou voet bij stuk en laat zien dat jij volwassen bent en dat je hier echt niet meer aan mee werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat hem maar gewoon schrikken. Dan kun je hem gelijk vragen waarom hij schrikt. Of heb jij toevallig een afspraak gemaakt, een voorwaarde van het maandelijks storten van die 30 euro?
Zo ja dan zal je op de blaren moeten zitten en opbiechten want afspraak is afspraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb met aandacht de antwoorden plus jouw reacties hierop gelezen. Ik ken ook zo'n type vader. Die opende ook bankrekeningen op naam van zijn kinderen om de belasting te omzeilen. Dat geld is daarom (in zijn ogen) niet voor jou, maar blijft van hem. Maar hier zijn kennelijk geen goede afspraken over gemaakt. Wel weinig trouwens, €30 per maand.
Van jouw zelfverdiende geld mag je toch zeker wel kleding kopen? Daar heeft hij niets mee te maken. Het gaat hem puur om die 20 x €30= €600 euro die hij gestort heeft.
Om de tuin leiden wordt moeilijk. Je kan hem laten zijn waar het geld heen is gegaan aan de hand van de afschrijvingen.
Je kunt hem toezeggen dat je het, eventueel in gedeeltes zult terugstorten.

Open morgen, of het liefst vanavond nog een eigen rekening en laat daar je salaris op storten. Doe verder niets meer met die rekening die je vader voor jou heeft geopend. Omdat hij een driftkikker is, zal hij boos worden als je het geld steeds terugstort. Zolang je nog thuis woont, zou ik dat niet doen, waarom zou je de verhouding verder verslechteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo flink bent geweest om dit te doen.
Dan ben ook zo flink om dit eerlijk op te biechten.
Als jij een goede relatie hebt opgebouwd ga je dit toch niet te grabbel gooien.
Dus neem een wijze raad aan en ben eerlijk hierover.
13 jaar geleden
open een nieuwe rekening en blokeer oude
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent meerderjarig je vader heeft dus niet het recht om je rekening in te zien. Je kan het dus gewoon weigeren en je hoeft geen tekst en uitleg te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de woorden van fameuze Maxima Zorregieta te misbruiken 'Dat was een beetje dom'. Dus, gewoon tegen je ouders zeggen: Ik heb het geld gebruikt; Dat was niet slim. Maar goed, Mijn geld, Mijn fout, Mijn probleem. Je verantwoordelijkheid nemen. Je hoeft hun niet uit te leggen wat er met het geld gebeurd is, tenzij er speciale voorwaarden zijn voor de storting van je vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wordt volwassen en neem je verantwoordelijkheid: vertel alles gewoon aan je vader, het is al geweldig dat hij je zo financieel support!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerlijk antwoorden dat je het geld nodig had eerder je bent toch n arme student
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het op twee manieren doen:
1. De eerlijke manier

Lijkt me voor de hand liggend, je biecht alles op.

2. De oneerlijke manier (hoever kan ik op je geweten inpraten)..

Je typed 3× een verkeerd wachtwoord in, en je vader kan het pas na een week zien...

Groet,

Maarten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vader komt er hoe dan ook achter, hij kan nml zien dat er geld afgehaald is en bijgestort, wanneer je in een winkel betaalde zelfs welke winkel, maar denk dat je dit al wist......
leer hiervan.....en wees blij dat je vader geld stort op je rekening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de waarheid duurt het langst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing