Kan het kwaad als een peuter meerdere oppassen heeft?
Mijn ex en ik hebben een discussie over een oppas erbij nemen. Onze zoon (2.5) gaat 3x per week naar het kdv, daarnaast passen haar moeder en zus weleens op. Wij doen aan co-ouderschap en het argument van mijn ex om geen oppas erbij te nemen is: "dan moet hij wéér aan iemand wennen". Ikzelf wil een oppas (paar uurtjes per week) omdat ik anders geen tijd voor mezelf heb. Mijn vraag is: kan het kwaad als een kind meerdere oppassen heeft en waar ligt de limiet?
Toegevoegd na 3 dagen:
Wat veel reacties, bedankt! Idd de helft van de week dat ik mijn zoon niet heb dan werk ik. En ook 9 uur per dag (=nodig om mijn huur te betalen) +1.5 uur reistijd dus die avonden zijn kort en echt tijd en fut om dingen te doen heb je dan niet. Ik sport overigens wel op een van die avonden. Het gaat om een paar uurtjes dat ik zaterdagavond ook eens weg kan, vandaar.
Toegevoegd na 3 dagen:
Een kind is toch ook gebaat bij een ouder die goed in z´n vel zit. En dat zit je alleen als je ook een beetje aan jezelf toe komt. Dat dilemma heb ik ook, ik geniet met volle teugen van hem en tegelijk mis je een sociaal leven voor jezelf, niet te vergeten zelfontwikkeling (daarnaast moet je ook poetsen en boodschappen). Dat dilemma blijft denk ik. Alleen probeer ik een goede weg te vinden die voor beiden optimaal is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.