Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochtertje van vier wilt heel graag aan mijn borsten zitten, vaak heb ik tegen d`r gezeg d dat ik het niet leuk vind maar ze herhaalt het weer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Waarom wil ze dit dan? Ben je zwanger?

(Mijn zoontje is 4, en ik ben zwanger, hij weet dat de baby straks moet drinken uit mijn borsten dus hij vind ze reuze interessant.)

Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden, en een niet te groot punt van maken. Je bent haar moeder, en je hoeft er niets sexueels achter te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borsten zijn natuurlijk ook zacht en warm, dus ik snap wel dat voor een kindje prettig voelt. Mijn zoontje doet dat ook af en toe. Ik haal rustig zijn handje(s) weg en zeg dat ik het niet wil. Als hij niet luistert ga ik een eindje verderop zitten (want hij kan het alleen doen als hij op schoot of dicht naast me zit). Ik vind dat hij moet leren mijn grenzen te respecteren en dat hij moet leren dat als iemand iets niet prettig vindt, hij het niet moet doen. Maar ik maak het ook niet groter dan het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer aandacht je eraan geeft, des te leuker wordt het voor je dochter. Ze ziet het als een soort van spelletje. Daarmee krijgt ze aandacht. Ze is nog niet oud genoeg om door te hebben dat t negatieve aandacht is.

Blijf wel duidelijk je grenzen aangeven....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken het. Kennelijk voelt het gewoon lekker. Alle 3 mijn kinderen hebben het gedaan, de jongste van bijna 4 nog wel eens. Ik zeg ook gewoon dat ik dat niet prettig vind, en ook dat het "gewoon niet zo hoort", zeker niet waar andere mensen bij zijn. (en voor er mensen steigeren en minnen omdat ik preuts zou zijn: ik heb mijn drie kinderen allemaal lang borstvoeding gegeven, ook in het openbaar)
Gewoon rustig blijven herhalen, en inderdaad, even ergens anders gaan zitten als ze niet ophoudt. Het wordt vanzelf minder, mijn kinderen van 7 en 9 doen het niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een periode zoals er vele zijn bij kinderen. Niet te veel aandacht aan geven. Telkens zeggen dat je het niet leuk vindt heeft geen effect, want dat snapt een vierjarige nog niet.
Duw het handje weg, sta recht en leid haar aandacht af. Dat is het leuke aan kindjes van die leeftijd: ze zijn zo gemakkelijk af te leiden. Als je het op die manier doet, zal je zien dat ze er na een tijdje helemaal niet meer aan denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kinderen doen niets liever!!! (nou ja...)

maar gekheid, ze zijn nu al zo groot dat ze als ze staan hun hoofd op mijn borsthoogte hebben. Als we knuffelen, of ik geef ze een afscheidskus leggen ze demonstratief hun hoofd tegen of tussen mijn borsten.

Ik maak dan soms een grapje en zeg, he dat is prive en dan zeggen ze altijd dat het zo fijn en zacht is.

Ze zijn al zo groot dat ik wel uitleg dat IK het soms niet wil hebben. Meestal ga ik er maar van uit dat het over is voor ze het huis uit zijn, het zijn voor de rest ook vreselijke knuffelaars, heerlijk.

Zit echt niks bij om je zorgen over te maken
amigo
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing