Zoontje van 4 jr. weerbaarder maken op school, iemand tips?
Mijn zoontje is 4 jr. kan erg goed alleen, maar ook samen met andere kinderen spelen. Alles gaat altijd erg leuk, hij is gevoelig, soms iet wat onzeker, en kan zich erg goed inleven. (Soms wel te voor zijn leeftijd)Maar nu wil het feit, als er iets gebeurd wat hem niet zint. Als een ander kind iets van hem afpakt, hem pijn doet, dus als hij overruled word, dan klapt hij dicht. Zijn hele gezicht betrekt, voelt zich dood ongemakkelijk, en doet niets. Of hij gaat huilen. (thuis is dit absoluut niet het geval)Ik herken mijzelf hier heel erg in, ik was als kind net zo.
Op school is er nu 1 jongetje, die erg naar hem toe trekt, maar die hem ook erg claimed, en hem vaak pijn doet.
We hebben dit meerdere malen gemeld bij de juffen, en zij letten ook erg goed op, en zeggen ook altijd dat hij moet komen als er wat is, maar hij komt niet. Mijn zoontje wil niet meer met hem spelen, wat zijn goed recht is, maar hij blijft zichzelf opdringen. Vanmorgen was de eerste keer dat ik niet weg mocht van hem, en hij was helemaal overstuur. Tussen de middag kwam de aap uit de mouw, en bleek dat hij niet met het kind wil spelen omdat hij hem altijd pijn doet. Ik zou zo graag willen dat ie maar eens wat terug deed.
Als hij zelf kinderen pijn zou doen, dan pakken ze hem maar terug. Maar er zit gewoon geen kwaad in.
We hebben al zitten te denken aan een vechtsport ofzo, dat ie wat assertiever word.. maar welke sport.
Of iemand andere suggesties dan een vechtsport?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.