co-ouderschap en (basis-)school keuze
Mijn ex-partner en ik zijn inmiddels zo'n 3 jaar gescheiden en zijn toen in goed overleg een co-ouderschap aangegaan om onze (nu) 6 jarige zoon.
Wij woonden gezamelijk in Amsterdam en "mams" is naar hoorn vertrokken alwaar zij bij haar scharrel in huis trok en is gaan samenwonen.
Onze zoon is de ene week bij paps en de andere week bij mams en zo wisselen we dat af.
Onze zoon zit (nog) op een basisschool in Amsterdam, op een steenworp van zijn ouderlijk huis (waar hij dus ook woont, maar niet ingeschreven is).
Nu proef ik dat "mams" nog niet klaar is met haar "verlanglijstje" en heb het donkerbruin vermoeden dat zij onze zoon na dit schooljaar wilt laten verkassen naar een school in Hoorn.
Kan "mams" dit zomaar doen of zal zij dit bij de rechtbank voor elkaar moeten boxen ?
Ik weet dat mijn zoon het hier erg naar zijn zin heeft, heel veel vrienden en vriendinnetjes heeft, dit wil ik hem dus ook niet laten ontnemen.
Toegevoegd na 4 dagen:
@mbouman
Voor op dit moment is de afstand (Hoorn/Amsterdam) niet zo onpraktisch.
Dit komt omdat mams op een steenworp afstand van mijn zoon zijn basisschool werkt.
Ik schoot tekort dit even in het verhaal mee te nemen ;)
@BvW
Oke ... nu dan geen scharrel meer en inderdaad haar partner.
Toen, en dan heb ik het over de tijd dat wij niet gescheiden waren had zij met hem
(zo bleek achteraf na het in elkaar draaien van het echtscheidingsconvenant) een affaire.
Vandaar dat ik de term "scharrel" gebruik om dit te illustreren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.