Kleuter die plots niet zo gek meer is op haar opa, wat zouden redenen kunnen zijn?
Mijn dochtertje is bijna 3 jaar en heel erg sociaal naar mensen toe. Iedereen krijgt altijd een knuffel, handje, kusjes. Ze is altijd dol geweest op haar opa (mijn vriend zijn vader) maar sinds een paar weken niet meer. Ze negeert hem, loopt naar oma en andere mensen toe om die te begroeten en enkel naar die opa als ik haar zeg dat hij ook een kus moet hebben. Vind dit heel erg raar. Deze opa heeft een paar keer een uurtje of zelf korter op haar gebabysit en is haar een paar keer gaan halen van de dagoppas. Toen hij haar een paar keer gaan halen is van de oppas, kwam ze wel wenend thuis omdat ze wou spelen onderweg (passeren 2 maal een soort speelveldje) en hij haar toen echt moeten dwingen heeft om mee naar huis te komen. Vraag me af of dat de reden zou kunnen zijn maar lijkt me raar omdat wij haar ook soms moeten dwingen naar huis mee te gaan als ze wil spelen. (niet altijd tijd/zin om er lang over te doen om naar huis te geraken). Heeft iemand ervaring met kleutertjes die plotseling vreemd reageren op een familielid? Of enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.