Waar komt de fabel toch vandaan dat het 'zielig' is als een kind geen broertje of zusje heeft?
Zeker tegenwoordig, omdat je al snel vriendjes en/of vriendinnetjes hebt om mee te spelen, famillieleden vaak ook kinderen hebben waar ze een famillieband mee opbouwen, iedereen vrij dicht op elkaar woont dus regelmatig elkaar opzoeken is geen probleem en als er toch iets meer afstand tussenzit dan heeft haast iedereen wel een auto of goede openbaar vervoer verbinding. M.a.w. het kindje zal genoeg omgang hebben met leeftijdsgenootjes om te leren spelen en delen enz. En toch verbaas ik me over het feit dat mensen het 'zo zielig' vinden dat mijn zoontje (nu 1 jaar) een enigstkind is en zal blijven. Waar komt het vandaan dat dit zo zielig gevonden wordt? Is dat misschien een overblijfsel van vroegere tijden toen gezinnen nog uit 6,7,8,9 of zelfs 10 kinderen bestond?? Het valt me gewoon op dat ik toch het gevoel heb dat mensen vinden dat ik mijn kindje tekort doe terwijl ik dat echt absoluut niet zie en die mensen eigenlijk ook niet maar bij het uitspreken van het woord enigstkind roept dat blijkbaar meteen een ahhhhhh wat zielig- momentje op...... Hoe komt dit?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.