Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft mijn ex na de scheiding nog inzagerecht op de rekeningen van ons kind?

Ik ben zeer recent gescheiden. Zopas opende ik op naam van ons kind (net 3 jaar oud) een spaarrekening. Heeft mijn ex hier inzagerecht in? Ik gaf haar alleszins nergens enige volmacht voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Je ex heeft neem ik aan ook ouderlijk gezag? Zo ja, dan heeft zij uiteraard recht op inzage van rekeningen op naam van jullie kind.

Als je dat niet wilt, kun je een spaarpotje beginnen op je eigen naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi
je moet er geen geld meer op doen
wand zo als ik weet kan je niet die rekening verwijderen
haal al je geld er af van je kind wand je ex kan het er wel afhallen ik spreek uit ervaring mij ex heb ook gedaan
en ik kan nix aan doen dus kijk uit haal het er af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad ook als de rekening op naam van het kind staat en je ex heeft ook ouderlijk gezag (wat erg waarschijnlijk is), dat ze er gewoon aan mag komen.
Als je dit wilt voorkomen, kun je dat alleen doen door of een ouderwetse spaarpot te starten, of een (extra) spaarrekening op jouw naam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft inzage recht, maar ik neem aan dat er alleen opnames gedaan mogen worden als jij er voor tekend?
Dus dan kan zij eigenlijk niets doen. Ik zou haar ook niet laten storten op die rekening. En als ze dat wel wil doen dan cash. En evt. Bankpassen ook vernietigen. Zo kan ze nergens op claimen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat het contact met je ex na de scheiding niet al te best is. Waarom heb je haar dan op de hoogte gesteld dat je die rekening hebt geopend? Je had dat veel beter stilzwijgend kunnen doen, dat was je ex ook niet gaan zeuren over inzagerecht. Als zij ook de voogdij over jullie kind heeft, dan heeft zij idd ook inzagerecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing