Waarom gedragen sommige ouders zich raar tegenover hun kinderen?
Bijvoorbeeld
- dat ze boos worden als hun kind 5minuten te laat thuiskomt, en het eten is ook nog niet klaar.
- Dat ze verbieden patat te eten met handen.
- Boos worden als een kind iets perongeluk doet zoals een vaas omstoten of een beker.
- Niet in discussie willen met hun kind.
- Hun kind geen vrijheid gunnen
- Zeuren over onbenullige dingen, waar kinderen gestrest van raken en zich rot kunnen voelen.
Mijn ouders zijn gelukkig niet zo, maar sommige ouders maak ik wel eens mee die zich echt zo gedragen. Ik vind dit heel raar, kan iemand mij uitleggen?
Toegevoegd na 5 uur:
Ik bedoel pubers, dus kinderen die als het goed is alles wel zo een beetje snappen. Discussie niet aan willen gaan, of helemaal te keer gaan als de puber perongeluk in de poep is gelopen. Van dat soort dingen snap ik niks.
Ik bedoel ook niet dat het kind elke dag 5minuten te laat binnenkomt. Dus gewoonlijk altijd op tijd, en dan een keertje en meteen kwaad worden.
Toegevoegd na 5 uur:
Met geen vrijheid gunnen bedoel ik. Bijvoorbeeld op een vrije zondag zonder enig aanleiding niet naar buiten mogen. Dan wil ik bijvoorbeeld met een vriend wat leuks doen, en dan mag hij niet van zijn ouders. Zijn zeggen niet waarom, en verder doet hij de hele dag vervelen. Als hij een discussie aangaat krijgt hij straf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.