hoe om te gaan met het volgende?
vriend van mijn zoon komt dagelijks hier." wij gaan bijvoorbeeld lunchen, hij pakt zich rustig een bord en gaat gezellig mee eten. geen probleem.
maar nu het volgende...
Hij wacht op mijn zoon als die er niet is. hier in dit huis. dus dan vraag ik hem of hij met het jongere zusje wil spelen. en ook aan haar vraag ik of zij met hem wil spelen. vaak doet hij dat dan. (mag moet niet)
Nu opeens zomaar uit het niets werd hij boos. vertelde dat hij zich eigenlijk verplicht voelt om met haar te spelen, uit beleefdheid. hij wil dat eigenlijk nooit zei hij.
wellicht vond hij het moeilijk om te zeggen vandaar die boosheid.
Als ik wil dat mijn kinderen gewoon eens samen spelen, dringt hij zich op, gewoon onder het mom ik ben zijn beste vriend, en dan moet het zusje (2 jaar jonger) eigenlijk maar de "rot- klusjes"gaan doen. dus als ze bijvoorbeeld politie en boef spelen, dan moet zij maar de boef zijn, want hij heeft daar geen zin in. en hij vind dat hij en zijn vriend (mijn zoon) dan heel sterk zijn. en zij is dan maar de slappe domme boef. dat is niet een keer, maar steeds. doet ze dat niet, dan mag ze niet meespelen. Ik wil er niet steeds tussen zitten. maar ik vind het ook niet nodig dat hij dus, zodra ik niet kijk, de regels gaat bepalen in het spel. heb hem wel eens naar huis gestuurd. ik vind persoonlijk als hij hier komt dat hij zich hier moet aanpassen. bij hem zelf thuis wil hij niet spelen.
Heb met ouders gepraat en zij staan achter mij. maar niets veranderd
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.