Hoe leer je je nog jonge kind(eren) te stoppen met stelen van zijn ouder(s)?
Mijn oudste van 10 begon ermee, ik vind van alles onder zijn bed. Het is zo erg dat ik mijn portomonnee én sleutels van de voorraadkast naar boven moet brengen, alvorens ik éérst een half uur bezig ben om te kijken of er dingen zijn die mijn oudste kan jatten, welke ik dan in de kast leg.
Ik heb werkelijk van alles in zijn kamer gevonden. Hij heeft speelgoed zat, krijgt elke week zakgeld, 2 euro en ik complimenteer hem elke dag. Ik ben heel consequent en verander niks aan mijn regels. Het enige wat ik vraag is of hij met zijn vingers van mijn spullen af wil blijven. NOu ja, niet of hij het wilt, hij moet het.
Ik word hier horendol van. Ik heb het op alle mogelijke manieren aan hem proberen uit te leggen, van vriendelijk tot aan hoe het niet hoort. Straf geven helpt niet.
Het is een kind dat wel hóórt wat je zegt, hij begrijpt het prima, alleen het DOEN... dat lukt hem niet. HIj zit er ook voor op speciaal onderwijs.
Vandaag gaf hij toe geurende waxinelichtjes te hebben gepakt.
Op zich vind ik het geen probleem, een kind hoort t te mogen, daar leert hij van, maar elke dag is niet normaal meer. En er zijn steeds vaker dagen dat ik denk, wat is het volgende?
Wie kan mij helpen kwa tips?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.