Dochter van 5 woont na lange zaak bij haar moeder. Zij is niet in staat dit goed te doen. Wat zijn de kansen voor vader om wederom voogdij te vragen?
Moeder is niet in staat om deel te nemen aan de groei van onze dochter. Al 4 jaar in NL en kan ondanks alle cursussen en reintergratie trajecten niet in deelnemen aan de zaken die belangrijk zijn voor de onze dochter. Toen een half jaar geleden haar school vragen ging stellen waarom onze dochter altijd ontbrak op extra activiteiten. En mij ging bellen voor input van bvb bordjes voor schooldiner, passende schoenen voor gymles, heeft zij zonder overleg met school, nog mijzelf, samen met een sociaal werker van de gemeente onze dochter over geplaatst naar een nieuwe school. Daar heeft zij aangegeven gat er geen contact bestond met de vader, waardoor de inschrijving door ging. Uiteindelijk is wel uitgekomen dat dit niet had mogen gebeuren, maar dat een terugplaatsing meer schade zou opleveren voor onze dochter. Inmiddels is het al meerdere malen voorgekomen dat onze dochter niet op school verscheen, mama dacht ze was vrij, niet is opgehaald, mama was het even vergeten of mama stond bij school terwijl ze vrij was en volgens afspraak op papier bij mij verbleef. Buiten dat ik al lang ten einde raad ben, krijg ik nu ook deze signalen van onze dochter. Mijn advocaat zegt alleen dat ik al een hele goede regeling heb en dat hier binnen het NL-recht niets aan te doen is... Hopelijk zijn er toch mogelijkheden. Ik en onze dochter willen niet haar moeder buitensluiten, slechts zorgen dat zij zekerheden heeft. En daar hoort uiteraard ook haar moeder bij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.