huilend kind, verdacht huis... wat te doen?
Vanuit een huis valkbij waar ik woon hoor ik bijna dagelijks s morgens om half acht een kind huilen. Geen baby, maar echt een kind. Altijd om die tijd, het duurt altijd ongeveer tien minuten. Ik woon hier nu een jaar en hoor dat al dier tijd dus al regelmatig. Vanmorgen viel me voor het eerst op dat het kind al huilend ook iets riep, namelijk: "je doet me zeer" en "au". Op een gegeven moment was het even stil en daarna hoorde ik een dreun, zoals wanneer je hard tegen de verwarming valt ofzo, metaal dat doorklinkt. En toen huilde het kind weer heel hard en riep au.
Er zijn twee huizen waar het vandaan kan komen, en ik vind ze allebei 'verdacht'.... In het ene woont een gezin met twee kinderen van ongeveer 5 en 7 jaar oud. Bleke kinderen, als je glimlacht of groet kijkt iedereen weg. De kinderen zie je praktisch nooit op straat.
Het andere huis is daar pal naast. dat ziet eruit of het niet bewoond is. Vuile ramen, kapotte totaal verbleekte gordijnen, altijd bijna helemaal dicht, bijna dode plant voor het raam. Twee keer hasdden ze de deur open en zag ik dat er een gezin woont. Vandaag kwam er een man naar buiten met een hondje. Die kinderen zie je helemáal nooit.
Ik vertrouw het niet, heb het meldpunt gebeld, maar het blijft me bezig houden. Overdrijf ik? Wat zouden jullie doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.