Hoe kun je je kind beschermen tegen de andere ouder?
Ik en mijn ex vrouw hebben beide gezag over ons kind. Ieder weekend zie ik mijn kindje van 4. Het contact tussen mij en mijn ex vrouw is heel slecht, we communiceren nergens over en hebben al meer als een half jaar mediation gesprekken over het ouderschapsplan. Ik wil erbij vermelden dat ik 2,5 jaar lang op allerlei manieren geprobeerd heb om in contact te komen in het belang van ons kind. Mijn ex vrouw ziet mij en mijn partner als de vijand,en we lopen hier door al jaren op eieren.
Nu dat ons kind ieder weekend komt, word het steeds duidelijker dat ons kind signalen aangeeft niet bij mama te willen zijn. Enkele voorbeelden: Mama is altijd verdrietig. mama moet altijd centjes verdienen(mama zit in de bijstand en werkt niet. Kind zit wel 4 dagen op de kinderopvang.) Iedere week is het overdrachtsmoment vreselijk voor het kind,kind klamt zich vast aan mij en wil niet naar mama. mijn ex vrouw neemt ons kind over en loopt naar binnen met een hysterisch kind. Ons kind is erg gehecht aan mijn nieuwe partner die het kind ook al vanaf 1 jaar kent. Ons kind noemt mijn partner ook mama, vooral sinds ik en mijn partner zelf een kind hebben gekregen. Dit is nooit gepushed, we hebben altijd mijn partner bij de voornaam aangesproken. Het kind was erg verdrietig want mama had gezegd dat mijn partner helemaal geen mama was. Het kind claimt e hang extreem aan mijn partner.
De paniek die ik zie in ons kind baart me heel veel zorgen. Wat kan ik doen als vader om mijn kind te helpen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.