HELP, mijn kind is soms 2uur lang wakker in de nacht. Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb eeb zoontje van 9maanden oud. Al maanden is hij af en toe eens wakker in de nacht. Hij blijft dan 2uue wakker.
De laatste maand wordt het steeds erger. Het is nu om de nacht en soms zelfs elke nacht.
Zijn slaapritme overdag is 2 tot 3 uur slapen in 1 of 2 slaapjes. Hij word bij het laatste slaapje voor half 4 wakker.
Hij gaat tussen 7 en 8 naar bed en hij wordt (hoe dan ook) om 7 uur weer wakker.
Een half uur na het avond eten krijgt hij nog een fles melk en dan hop naar bed.
Ik heb eigenlijk 2 vragen. Hoe zou ik dit nachtbraken kunnen voorkomen? En hoe kan ik er voor zorgen dat hij ipv 2 uur wakker is maar bijvoorbeeld 10min.
Ik heb natuurlijk al vanalles geprobeerd, maar misschien is jullie aanpak anders waardoor het wel werkt. Daarom zet ik mijn pogingen er niet op.
Toegevoegd na 1 uur:
Als hij wakker wordt begint hij eerst te huilen en hij blijft huilen. De ene keer is het een beetje zeuren en de andere keer is het heel verdrietig.
Soms begint hij zacht met huilen en wordt dan steeds intenser. Als ik dan bij hem ben geweest en ik doe maar een poging om weg te gaan gaat hij weer huilen. Als ik bij hem blijf gaat hij spelen.
Van een aantal nachten kan ik achterhalen wat het was waardoor hij wakker werd. Bijvoorbeeld tanden, maar op dit moment weet ik het niet meer. Tevens vind ik het ook raar dat hij 2 uur wakker is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.