kun je je kind ook naast de moedertaal, thuis los een taal leren, bijvoorbeeld elke dag een uurtje engels vanaf 0 jaar?
Toegevoegd na 21 minuten:
Ik wil mijn kind graag een extraatje bieden door hem op jonge leeftijd een tweede taal aan te bieden.
Ik vind het echter heel erg moeilijk om consequent engels met hem te spreken, zeker omdat dit geen natuurtaal van mij of mijn partner is. Wel kan ik uitstekend engels.
Tevens vind ik het ook belangrijk dat mijn kind goed nederlands ook van mij leert. Ik ben wat taalbewuster dan mijn partner en ben ook meer met benoeming van dingen bezig.
Ik zou dus graag mijn kind elke dag, bijvoorbeeld voor het slapen gaan, een moment willen geven dat er alleen Engels wordt gesproken. Leert hij dan op deze mannier ook goed de tweede taal? of moeten er toch meer of verschillende momenten komen?
al vast bedankt voor jullie antwoorden
Toegevoegd na 1 week:
Hoe zijn de ervaringen van andere ouders die beide nederlands spreken en toch een tweede taal hebben aangeboden?
Ik wil een programma als muzzy aanbieden. Hoe zijn deze ervaringen en kun je een taal door alleen tv, cbbc en muzzy goed leren?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.