Mag iemand zijn dochter straffen zonder uitleg?
Oke, het is bijna kerst, dus ik zal mijn vraag die ik al lang van deze site had weggehaald opnieuw stellen, want ben toch wel benieuwd hoe de mensen hierover denken, er komen namelijk ook altijd weer mensen bij goeievraag. Toen ik 11 was besloot mijn vader me op kerstavond eens even hard te gaan straffen zonder dat ik wist waarvoor. De vraag die ik hier stelde was of mijn vader dit mocht doen zonder mij te vertellen waar hij dat voor deed. Hij heeft mij die avond weer zitten bangmaken, opfokken, vernederen en zielig zitten janken dat hij maar twee onderbroeken had omdat wij kinderen zoveel geld kosten, ik vermeldde hierbij dat hij voor meijers per maand rook en dronk. Hierop noemde iemand mijn vader een Spartaanse held die zelfs het hebben van veel onderbroeken opofferd in zijn liefde voor zijn kinderen, diegene was doodserieus, verder kreeg ik allemaal antwoorden dat vaders hun dochters best wel hard mogen straffen zonder enige vorm van uitleg waar je het aan verdiend hebt omdat kinderen dat zelf moeten weten. Om dit te kunnen doen hield hij mij thuis terwijl de rest van het gezin naar mijn familie ging. Eigenlijk vermoed ik dat hij gewoon een excuus zocht om zelf niet mee te hoeven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.