Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Had je vrije kledingkeuze als je vroeger huisarrest had?

Ik heb heel wat huisarrest gehad toen ik thuiswoonde. Ik was verplicht mijn pyjama aan te hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hangt af van opvoeding en traditie, bij straf mocht ik vroeger niet meer buiten en daarom... pyama aan. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat hangt van de persoon die de straf geeft af.
Zo heb ik bijvoorbeeld als ik huisarest had gewoon mogen computeren terwijl andere dat niet mochten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was vroeger normaal. Je wist niet beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die regels stellen je ouders vast, dus als zij zeggen dat je je pyjama aan moest, dan was dat zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huisarrest? Nooit gehad, geen idee. Volgens mij is dat een 'stadse' straf, bij ons op de boerderie hadden we dat niet. Als ik iets mispeuterd had werd ik aan 't werk gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had daar nog nooit van gehoord en was in eerste instantie "geschokt verbaasd". Echter even doordenkend heeft het wel wat, zo voorkom je dat de persoon met huisarrest hem snel smeert of bijv aan de deur gaat staan kletsen met zijn/haar vrienden want zo wil je natuurlijk niet gezien worden
amigo
14 jaar geleden
Ik had vroeger regelmatig huisarrest maar ik hoefde me nooit om te kleden. Lekker op men kamertje lezen.
Nu ik dit zo lees zou die pyjama plicht me zwaar gevallen zijn daar ik nooit een pyjama wilde dragen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik gestraft werd was het zeker niet om in pyama rond te lopen maar om urenlang allerlei onaangename werkjes op te knappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing