Hoe krijg ik mijn zoon weer 'op de rit'?
Mijn zoon is 21 jaar en woont nog thuis.
Naar school gaan doet hij niet (verschillende keren begonnen en afgehaakt) en werk zoeken al evenmin. Inmiddels heeft hij torenhoge schulden (terugbetalen studie financiering, betalen schoolboeken, mobiele telefoon, agis ruim 2 jaar niet betaald, roodstaan bank enz) en brieven van deurwaarders vallen op de deurmat. Hij doet er helemaal niets mee. Wanneer hij van mij weer een preek heeft gekregen dat dit zo niet langer kan en dat hij dan beter een eigen huishouding kan gaan voeren, ben ík de slechte moeder die hem uit huis zet. Ik zou zo graag willen dat hij de ernst van dingen eens inzag (zijn standaard reactie: 'komt wel goed, laat maar aan mij over') en er actie
(desnoods met hulp) op zou ondernemen om zijn 'puinhoop' op te ruimen. Hij gaat compleet zijn eigen gang, lacht je uit of negeert je gewoon, duikt achter zijn computer en zit de hele dag op zolder; ik wordt er niet goed van; mede ook omdat mijn 7 jarige dochter hier natuurlijk ook genoeg van mee krijgt. Ik ben ten einde raad !!
Wie weet hoe ik hier verandering in kan brengen, wie ik kan vragen om hulp of een goeie site waar je tips kan vinden?
Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb hem gevraagd of hij dit serieus door wilde lezen, inclusief de gegeven antwoorden en dan laten weten wat hij ervan vindt. Hij zegt dat hij het gelezen heeft, beloofd zijn best te gaan doen en morgen gaat hij zelfs via het uitzendbureau beginnen met werk als bijrijder...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.