Hoe kan je het inbakeren afbouwen bij een baby?

Onze baby slaapt alleen ingebakerd. Als we 1 arm los hebben, komt ze niet in slaap. Als we tijdens haar diepe slaap 1 arm los maken, wordt ze daar ook snel wakker van. Haar armen bewegen dan teveel. Wij hebben al een aerosleep gekocht, voordat ze gaat omrollen. Maar toch willen wij het inbakeren afbouwen. Iemand tips?

3 dagen geleden
in: Kinderen
tinus1969
3 dagen geleden
Hoe oud is je baby?
gast64562
3 dagen geleden
3 maanden is onze baby.
gast64562
3 dagen geleden
Wij willen het afgebouwd hebben voordat ze kan omrollen.
ronron1212
3 dagen geleden
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/baby-inbakeren/wanneer-stoppen-met-inbakeren/?srsltid=AfmBOoppQ69w-68qu7kEYZO6q9JBst9eIjEPfZHWPSRED6tjmrE4g4b_
tinus1969
3 dagen geleden
Kortom, ik zou niet zo’n haast maken. Komt rond 4-6 maanden vanzelf goed.

Antwoorden (1)

Gebruik een slaapwikkel:
Hoe kun je dan het inbakeren afbouwen? Hieronder vind je een handig stappenplan voor hoe het inbakeren afbouwen het best werkt voor de meeste baby’s.

Leg je baby, ingebakerd in de inbakerdoek, in de Slaapwikkel.
Laat je baby hier een paar nachten aan wennen.
Laat je kindje slapen in de Slaapwikkel, zonder inbakerdoek, met de armpjes langs het lichaam in de wikkel.
Laat je baby ook hier een paar nachten aan wennen.
Laat je kindje slapen in de slaapwikkel met één armpje vrij.
Laat je baby hier opnieuw een paar nachten aan wennen.
Gebruik nu de Slaapwikkel met beiden armpjes vrij.

Het inbakeren lukt niet en je kindje blijft onrustig. Wat kun je dan doen? Het is verleidelijk om weer te gaan inbakeren, maar dit is niet de bedoeling. Uiteindelijk moet het inbakeren afgebouwd worden, dus het is een kwestie van doorzetten. Je baby zal er zeker aan wennen. Wel kun je je baby helpen om beter te gaan slapen zonder ingebakerd te worden. Dit doe je door te zorgen voor een vaste routine voor het slapen gaan. Denk aan een bad, voeding, wiegen en een slaapliedje of verhaaltje. Een vaste routine helpt je baby ontspannen, waardoor je baby beter zal slapen zonder ingebakerd te worden.

Lukt het nou echt niet, slapen zonder inbakeren. Geen paniek!
De Slaapwikkel helpt jou om deze moeilijke fase door te komen. De Slaapwikkel is een perfect hulpmiddel om je kindje ingebakerd op de rug te laten slapen. Het is niet de bedoeling dat je je kindje nog maandenlang ingebakerd laat slapen. Dat is niet goed voor de ontwikkeling van je kindje en kan onveilige situaties met zich meebrengen. Maar neem even een paar dagen rust, zorg dat je zelf voldoende nachtrust hebt en probeer het na een paar dagen weer volgens bovenstaande stappenplan.
3 dagen geleden