Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een kind van 5 uitdaging bieden tijdens de zomervakantie?

Mijn neefje van 5 komt binnenkort een weekje bij mij logeren, tijdens de vakantie. Het is een slim jochie, en hij heeft echt uitdaging nodig, anders word hij erg druk. Hij moet lichamelijk en mentaal zn energie kwijt.

Ik heb al een paar activiteiten bedacht, maar kan iemand mij nog tips geven of een website met een lijst met activiteiten/tips geven wat ik kan doen om hem bezig te houden?

4 maanden geleden
in: Kinderen
791
tinus1969
4 maanden geleden
Wat adviseren zijn ouders?
Ikhebgeenidee
4 maanden geleden
Wat vindt hij zelf leuk?
Ritsuka
4 maanden geleden
Hij heeft zelf al leren lezen, dus ik ga wat AVI start boekjes halen bij de bieb.
Hij houd vooral van Lego, en alles wat met verkeer te maken heeft
Thecis
4 maanden geleden
Mochten uitjes er in zitten, het spoorwegmuseum is erg leuk voor kinderen. Daarbij kunnen puzzeltjes wellicht een uitdaging zijn. Zowel een legpuzzle als een logisch puzzle voor kinderen (heelal online te vinden). Lego is inderdaad ook leuk. Via Marktplaats vaak ook te vinden en een 5 jarig vind het wellicht niet erg dat het niet in een doos zit.
Ritsuka
4 maanden geleden
Hij krijgt al een bak met Lego mee van zn ouders ^^
criseyde
4 maanden geleden
Als hij verkeer leuk vind, is dit misschien ook wel een idee: https://www.kidsproof.nl/utrecht/eropuit/de-verkeerstuin/spelen-leren-verkeer-uitje-kinderfeestje
KleinDuimpje
4 maanden geleden
Wellicht zijn ontdekdozen iets voor hem. Zoek eens op ontdekdozen en je ziet een enorm aanbod. ‘Proefjes, science, wetenschap’ kun je ook vinden zonder aanschaf van zo’n doos.
Als uitje; de ontdekhoek.
De natuur in en ravotten. Kinderen bewegen vaak te weinig. Je kunt het ook doen met een ‘opdracht’
En vies worden mag.
Samenspelen met een kind uit jouw buurt.
En, alleen spelen mag ook. Druk worden mag. Leert hij ook van.
KleinDuimpje
4 maanden geleden
Knutselen met hele grote dozen, papier, verf.
Kost niks.
Samen koken, koekjes bakken….
KleinDuimpje
4 maanden geleden
Van een hele grote doos een huis maken waarin hij echt kan (lezen ;-)).
Mijn neefje kwam er bijna niet meer uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding