Moet Peutermelk ook met aangepast water gemaakt worden?
Ik geef mijn dochter van 2 nog steeds poedermelk (Peutermelk voor vanaf 2jaar) mijn vraag is of ik nog steeds moet rekening houden met dat er op de flessen water staat 'geschikt voor babyvoeding/flesvoeding'? Of maakt dat op die leeftijd niet zoveel meer uit?
Ik hoorde eerder al wel eens dat er nu plaatsen zijn waar ze aanraden om tot drie jaar aangepaste melk te drinken. Tenzij er echt de nood voor is ( lactose last? ) zie ik er het nut niet van in. Zelf was ik heel blij dat we met dat gedoe niet zo lang moesten zitten want ik volgde de 'vanaf 12 maanden mag het' ideologie.
Ja in normale flessen bronwater kan te veel aan mineralen zitten. Wil je dus babyvoeding klaarmaken met flessenwater, moet er echt op de fles staan dat dit geschikt is voor het maken van babyvoeding. Dat gezegd hebbende, ik gebruik voor mijn dochter (8 maanden) gewoon kraanwater. Ik heb wel wat fleswater wat geschikt is in huis, maar dat is puur voor onderweg, stel dat ik een fles moet maken en ik heb geen beschikking over kraanwater. En vanaf ongeveer 12 maanden ga ik stoppen met poedermelk. Een kindje heeft dit dan helemaal niet meer nodig. Daarbij leer je een kind dan wennen aan zoete drankjes drinken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.