Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke mogelijkheden zijn er als kind van 20 alles aan laars lapt?

Ik ben zover dat ik mijn kind de wacht heb aangezegd. Mijn kind maakt ons gezin kapot. Ze doet niets, liegt alles aan elkaar, gaat niet naar school, geen diploma, geen werk, ontloopt therapie.

Graag advies. Wil kind op straat zetten

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Kinderen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Kind van 20 is geen kind meer. Misschien is dat het probleem wel.
Wellicht is het een idee om haar te helpen met de huur van een klein huisje voor een bepaalde periode (tot haar 21e verjaardag - verplicht om kind te helpen tot die leeftijd) met het idee van zoek het maar uit : zoek werk en maak er iets van.
Punt is wel dat een kind tot 21 jaar door de ouders financieel geholpen dient te worden. Dus of thuis en anders elders maar het kost wel iets.
Als niets helpt als zij nergens naar luistert is wachten tot haar verjaardag en vervolgens op straat zetten een optie. Ik kies / adviseer nu hulp bij een eigen onderdak en laat haar daar maar ... het uitzoeken met een kleine toelage. Een gesprek over mogelijkheden kan een goed gevoel geven, ik heb haar toch advies gegeven, mogelijk komt ze niet eens. Probeer het wel, dan heb je jezelf niets te verwijten.
Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uw gezin ken ik niet. Uw dochter niet, u niet en andere gezinsleden ook niet.
Ik hoop dat dit een noodkreet is, want ik schrik als ik het stukje lees. Waarom? Ik lees alleen wat uw dochter allemaal niet doet en dat u haar op straat wil zetten.
Ik mag aannemen dat dit niet geëscaleerd is binnen een paar dagen. Dat dit al jaren aan de gang is.
Hebben jullie als gezin om hulp gevraagd?
Heeft iedereen kritisch gekeken naar zijn of haar eigen rol?
Indien iemand zich zo gedraagt, zit er vast en zeker een diepere oorzaak. Natuurlijk word je geboren met een bepaald karakter, maar gebeurtenissen vormen je ook als mens. Daarin moet je juist gesteund worden, gehoord worden, begeleid worden etc. Dit kost heel veel energie. Dit heet opvoeden.
Dat in jullie gezin iets goed mis is gegaan, mag duidelijk zijn. Maar nogmaals: Mijn kind maakt ons gezin kapot. Ik will haar op straat zetten.
Zoek hulp voor het gezin. Misschien is het ook beter (tijdelijk) elkaar los te laten. Maar je eigen kind op straat zetten........
Kortom, huisarts, gerichte hulp, humane oplossingen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing