Hoeveel tijd kost een kind per kalenderdag door beide ouders?
Er zijn heel veel websites die goede indicaties geven over hoeveel een kind kost aan spulletjes die moeten worden aangeschaft. Is er iemand die mij kan aangeven hoeveel tijd een kind kost aan uren om het op te laten groeien en het een goede plezierige jeugd met een redelijk niveau van aandacht door de ouders? Dit kan helpen mij een goede beslissing te maken om het wel of niet te doen, naast natuurlijk de voordelen van mogelijke vreugde en dat het mij gelukt is mijn genen door te geven.
Hoeveel kost het per leeftijdscategorie aan uren per dag:
0-4 jaar:
4-8 jaar:
8-12 jaar:
12-16 jaar:
16-20 jaar:
uitgaande van 1 enkel kind, bij meer kinderen kan de vaste tijdsinvestering lager worden.
Afhangen.
En wat als je kind afwijkt van het normale, dan klopt je berekening niet meer (zowel wat spullen, tijd en geld betreft)? Er is een kans dat je een huilbaby krijgt, of een kind met een beperking of handicap. Je kiest voor een kind als je er onvoorwaardelijk voor wilt zorgen en boven alles en iedereen kunt stellen, is dit niet je insteek, wacht dan tot je dit wel aankan.
Als je eten kookt, hoeveel tijd reken je dan toe aan tijd voor jezelf en voor je kind? Daar kom je niet uit; waar het om gaat, is dat je eten MOET koken, op een tijd die wordt bepaald door je kind, en dat je iets moet koken dat je kind lekker vindt. Je kunt niet meer om 9 uur nog ff pizza laten bezorgen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.