Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je als je AOW krijgt nog steeds kinderalimentatie betalen?

Ik ben een zogenaamde 2de leg vader :-) Maar sinds 2 jaar zijn mijn partner en ik uit elkaar. Ik betaal nu bijna 400 euro per maand voor 2 kinderen. Dit is gebaseerd op mijn huidige inkomen. Maar hoe zit dat nu als ik zo meteen AOW krijg? Dan krijg ik fors minder inkomen. Voor de oudste moet ik nog 5 jaar betalen, voor mijn jongste nog 15 jaar!! Mijn ex heeft een kleine baan ivm de leeftijd van ons jongste kind. Moet ik nu echt straks van mijn AOW 400 euro aftrekken voor alimentatie of is hier onder uit te komen? Ik bedoel maar, anders moet ik tot mijn 80ste betalen.....??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Kinderen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De plicht om alimentatie te betalen verdwijnt niet zodra je AOW krijgt, maar je kunt elk moment de rechter vragen om aanpassing van de hoogte er van. Zo'n aanpassing zal probleemloos worden toegekend als je buiten je schuld minder gaat ontvangen -en dat is hier het geval.

Ter vergelijking. Als jullie niet gescheiden waren, zou je ook minder gaan verdienen, en dus minder geld voor je kinderen hebben, zodra je AOW zou krijgen.
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing