Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kindje van 13 maand wil geen brood of koekjes eten, alleen geplette voeding zonder brokjes in hoe kunnen we dit oplossen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Naar mijn mening is het inderdaad het beste je kind het heft zelf in handen te geven. Ik ben daar met mijn kinderen bij 6 maanden al mee begonnen en dat geeft wel wat rommel maar uiteindelijk goede eters! Het zal bij 13 maanden wel wat lastige worden maar geef je kind de ruimte zelf te pakken wat hij wil: je kunt bijvoorbeeld een paar poffertjes op een bordje op het blaadje van zijn kinderstoel zetten of gewoon stukjes brood. Een kind dat trek heeft zal vast wel iets proberen. Ik weet niet of je nog oudere kindjes heb die dat probleem niet kennen maar 13 maanden is erg laat om tegen dit probleem aan te lopen, ze mogen vanaf 7 maanden al brood enz. Misschien eens een rijstewafel proberen, je moet ontdekken wat je kind wel aantrekkelijk vindt en dat uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bel het consultatie bureau, zij kunnen je verder helpen. Alles komt vanzelf op z'n eigen tijd... Misschien heeft hij/zij last van de tandjes/kiezen waardoor het geen eten met structuur naar binnen kan krijgen? En stop met die koekjes, da's geen voedsel voor een 13mnd oud kindje(nee ook niet die van Nijntje....)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eet ze wel fruit? Misschien lukt het met aardbeienjam oid. Maakt een fruitig met steeds grotere stukjes. Het komt vanzelf wel goed. Je kan het ook proberen met belonen. Een hapje boterham en dan iets wat hij/zij wel graag eet. Probeer vooral relaxed eronder te blijven. Geen eet steeds creëeren. Kinderen worden groot van de lucht zeggen ze!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing