Lezen op de bus, geeft dit hetzelfde effect als lezen in de auto?
Ik heb zelf al ondervonden dat lezen in de auto niet goed is als je snel last hebt van wagenziekte, want je wordt er veel sneller wagenziek door.
Is dit op de bus hetzelfde?
Het is omdat mijn zoontje enorm veel last kan hebben van wagenziekte en nu volgende week gaan ze op schoolreis met de bus, het zal een rit worden van toch minstens anderhalf uur. Ze mogen dus strips of boekjes meedoen om te lezen tijdens de busrit. Maar het is hoogst waarschijnlijk niet verstandig om hem dat op de bus te laten doen denk ik. Tot nu toe heeft hij op de bus nog maar 1 keer gehad dat hij er echt ziek op zat (tijdens een korte rit van ongeveer een kwartiertje). In de auto heeft hij het veel sneller, de pilletjes (touristil) tegen reisziekte helpen bij hem niet altijd, het water waarmee hij ze doorslikt blijft op zijn maag zitten of zoiets.
Sinds december hebben we seaband aangeschaft, het helpt wel wat, maar de laatste lange autorit moest hij terug overgeven (hij had waarschijnlijk wel wat te veel dingen door elkaar gegeten: taart en later een broodje met gekookt ei,komkommer,... op het feestje waar we waren).
Dus hoe kan de busrit voor hem aangenaam verlopen? (ze mogen geen dure spullen meenemen)
Heb het ook eens aan de huisarts gevraagd en die gaf ook wel toe dat die medicatie niet altijd helpt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.