Is 300 mg magnesium schadelijk voor een kind van 6 jaar?
Ivm slaapproblemen hebben wij mijn Zoon een tijdje Kruidvat Nachtrust extra sterk gegeven. Omdat er echter op staat dat het nietgeschikt is voor kinderen onder de 12 jaar zijn we gestopt. Jammer voor ons want van dit supplement sliep hij goed. Op andere pure melatonineproducten reageert hij allergisch. Samenstelling dag dosering 300 mg magnesium, 100 mg passiebloemextract, 100 mg valeriaanextract, 200 mg tomatenpoeder en 0,1 mg melatonine.
Graag hoor ik of dit product echt niet te gebruiken is voor ons kind van 6.
Dank alvast voor de reactie.
Op een scheut jajem slapen kinderen ook uitstekend, maar je bent niet helemaal bij als je dat nog daadwerkelijk probeert. Andere drugs zijn niet per se onschuldiger. Overleg liever met de huisarts.
En WIE heeft er precies een slaapprobleem, jij of je kind ? Misschien heeft hij wel minder behoefte aan nachtrust en moet gewoon later naar bed. Ik hoefde mijn dochter met jaar ook echt al niet meer later dan half tien in bed te stoppen.
Als (ALS) je kind een slaapprobleem hebt kun je je beter tot je huisarts wenden en een pure melatonine zonder die andere ingrediënten voorgeschreven krijgen; als het, zoals Marleen suggereert, allemaal niet zo medisch aangepakt hoeft te worden verzin je met je zoon een fijn ritueel voor jullie allemaal waarmee hij lekker gaat slapen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.